|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
DVDÉjféli látomásSzoboszlay Pál
Midnight
Special – amerikai, 2016. Rendezte: Jeff Nichols. Szereplők: Michael Shannon,
Joel Edgerton, Kirsten Dunst. Forgalmazó: Warner Bros. 107 perc.
Kritikai
elismerésük ellenére Jeff Nichols egyetlen filmje sem jutott el a magyar
mozikba, most azonban elérhetővé válik az Éjféli
látomás. A forgatókönyvíró–rendező eddigi filmjeinek alighanem legnagyobb
erénye a kiváló karakterábrázolás, de Nichols bizonyított már a
feszültségkeltés (Take
Shelter), és az akciójelenetek terén is (főleg a Mud leszámolás-jelenetére gondolok). Az Éjféli látomás Jeff
Nichols első stúdiófilmje, de sajnos nem ér fel a korábbi művekig.
A történet egy különleges képességekkel bíró fiúról szól, akit
biológiai apja, Roy (Michael Shannon) barátja, Lucas (Joel Edgerton)
segítségével kimenekít a fiút megváltóként tisztelő vallási szekta köreiből, és
Roy feleségével (Kirsten Dunst) kiegészülve négyesben menekülnek az őket üldöző
kormányügynökök, és a szekta emberei elől. A menekülés célja, hogy a fiút
eljuttassák egy bizonyos helyre, viszont senki sem tudja, mi fog ott történni.
Minden adott tehát egy feszes, akciódús sci-fihez, de nagyjából
egy óra alatt minden feszültség feloldódik, ami az expozícióban kialakult:
megtudjuk, mi fog történni a fiúval, a szekta üldözési szálát elvarrják, és a
nyomozást vezető Sevier (Adam Driver) segítségével részben a másik üldözési
szál is elhal. Cserébe felerősödhetne a karakterdráma, de a szereplők
végletesen egydimenziósak: a szülői szeretet mindent legyőző ereje, a baráti
önfeláldozás, illetve a puszta halálfélelem vezérli őket, ami miatt az akciót
megszakító, a szereplőket középpontba állító jelenetek is üresek maradnak. Így
viszont nem marad más a film végére, csak a látvány, mely bár rendkívül
igényes, mégsem nyújt olyan katartikus élményt, mint az alkotást ihlető
Spielberg opusok zárásai. Az Éjféli
látomás ígéretes kezdete miatt sajnálatos leginkább, hogy Nichols üres
hollywoodi végre vezette ki filmjét.
Extrák: Kisfilmek, amikből a főszeplők
háttértörténetét ismerhetjük meg.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 11 átlag: 4.09 |
|
|
|
|