|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
DVDA sas és a sárkányGéczi Zoltán
Tian jiang xiong
shi/Dragon Blade – kínai, 2015. Rendezte: Daniel Lee. Szereplők: Jackie Chan,
John Cusack, Adrian Brody, Peng Lin. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 127
perc.
Különös hibrid Daniel
Lee filmje: a szakmai képességeit egyébiránt már számos alkalommal bizonyított
rendező (14 Blades, Three Kingdoms) ezúttal egy kelet-nyugat
történelmi crossover-eposzt készített, amelyhez nemzetközi sztárgárdát (Jackie
Chan, John Cusack, Adrian Brody) szerződtettek a kínai producerek. A messze
keletre vetődött római légió és a Selyemút felügyeletével megbízott katonai
helyőrség története az író–rendező szándéka szerint a testvériségről, a
kultúrákon és politikai érdekeken felülemelkedő emberségről és hősiességről
zeng ódát, ám a dermesztően alulírt, a bugyutaságig egyszerű dramaturgiai
megoldásokkal és sükebóka dialógusokkal terhelt forgatókönyv gyilkos béklyóként
fojtja meg a mozit. A roskatag cselekményt sűrűn tagoló harci jelenetek voltaképpen
gondosan koreografált, gyors, dinamikus, sőt, megkockáztatom: a homlokegyenest
különböző fegyverzetekből és harcmodorokból adódóan akár eredetinek is
nevezhető összecsapások, a nézőben mégis kétségek ébrednek; John Cusack és
Adrian Brody személyétől, színészi karakterétől szembeszökően idegen a
harcedzett római kardforgatók szerepe, Jackie Chan pedig, és ezt időszerű volna
végre belátni, menthetetlenül kiöregedett az ilyesféle karakterekből. Eme
disszonanciát a kínai harcművészeti filmek új hullámára jellemző módon
kimunkált díszletek, a nívós operatőri munka vagy a színvonalas vágás sem
oldhatja fel – aligha véletlen, hogy a nyugati filmforgalmazásban
elhanyagolhatóan csekély bevételekre tett szert A sas és a sárkány, miközben a kínai piacon kirívóan magas, 121
millió dolláros bevételt fiadzott.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 20 átlag: 5.15 |
|
|
|
|