|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziA boldogság titkaTeszár Dávid
El
misterio de la felicidad – argentin, 2015. Rendezte: Daniel Burman. Írta:
Sergio Dubcovsky és Daniel Burman. Kép: Daniel Ortega. Szereplők: Guillermo
Francella (Santiago), Fabián Arenillas (Eugenio), Inés Estévez (Laura), Sergio
Boris (Sergio). Gyártó: BD Ciné / Total Entertainment / Telefe. Forgalmazó:
Cirko Film Kft. Feliratos. 92 perc.
Latin-Amerika
Woody Allenje, Daniel Burman keserédes, értelmiségi
családtörténet-trilógiájával (A Messiásra
várva, Elveszett ölelés, Családjog) szerzett nemzetközi
ismertséget a 2000-es évek derekán és azóta is a családi viszonyok érzékeny
argentin vászonfestője – ezt hol komorabban (Üres fészek), hol pedig vidámabban teszi (All in). Legutóbbi, 2014-es keltezésű alkotása, A boldogság titka egy buddy movie-alaphelyzettel indít (két
középkorú, legendás jó barát közös üzletet vezet, állandóan együtt töltik az
időt és a legapróbb gesztusokból is értik egymást), az egyik üzlettárs
rejtélyes eltűnésével azonban már a játékidő elején romantikus komédiába vált,
amikor is a feleség ugrik be bizniszbe a nőtlen CEO mellé. Burman rafinériája
azonban nem áll meg itt, ugyanis a kedélyes banalitások mentén lényegbevágó
egzisztenciális és identitásbeli kérdéseket tesz fel, amelyek megválaszolása a
mindenkori nézőt terheli. Valóban ismerjük a hozzánk legközelebb álló
embereket? Amennyiben nem, akkor önmagunkat vajon mennyire látjuk tisztán? A
hoppon maradt, hisztériás feleség és az autópilóta üzemmódban működő
üzletvezető-barát egymással versengve próbál választ találni ezen talányokra,
miután egy szempillantás alatt szertefoszlik több bénító erejű, önnön életüket
eddig túszul ejtő tévképzetük. Burman szerint a másiktól elidegenedés origóját
az önmagunktól elidegenedés jelöli ki. A nyomtalanul eltűnt úriember felkutatására
szervezett magánakció ekként önkutatási akcióvá válik, és ezen mindkét
főszereplő őszintén megrökönyödik. A
boldogság titka a címe ellenére egyáltalán nem felszínes romantikus
limonádé – éppen ellenkezőleg: amolyan taoista ihletettségű, meghökkentően
bölcs dramedy az önismeret
hiányosságairól és a szabad akaratunkból magunkra rántott tévképzet-kaloda
kellemetlen hatásmechanizmusáról.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 37 átlag: 5.38 |
|
|
|
|