|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziDivat a szerelem!Horváth Eszter
Chic ! – francia, 2015. Rendezte: Jerome Cornuau. Írta: Jean-Paul Bathany. Kép: Stéphane Cami. Zene: René Aubry. Szereplők: Fanny Ardant (Alicia), Marina Hands (Hélène), Eric Elmosnino (Julien), Laurent Stocker (Alan). Gyártó: Alter Films. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 103 perc.
„Beszéljen még nekem a zöldborsóról!” –
suttogja érzékin Fanny Ardant Eric Elmosninónak, s ez egyszer a zöldborsó
valóban csak zöldborsót jelent. Alicia Ricosi (Ardant) egy haute couture divatház szeszélyes tervezője, akit megihlet véletlen
találkozása Juliennel, a kötött pulóveres breton kertrendezővel. Aliciának
inspirációra van szüksége, az új kollekciónak pedig időre el kell készülnie.
Így Hélène-re, a divatház lelkére és eszére marad a feladat, hogy felkutassa és
meggyőzze a férfit, legyen a nagyasszony múzsája.
A Divat
a szerelem! története bátran épít
a képre, ami (többek között Az Ördög
Pradát viselnek köszönhetően) a divatvilágról él a nézők fejében. Van itt
gerinctelen főnök, zseniális, de egoista divattervező, zéró magánélet,
modellek, pezsgő. A könnyed francia vígjátékok sorából azért tűnik ki mégis Cornuau
filmje, mert nem egy klasszikus dichotómiát tár elénk. Nem a karrier kontra
magánélet vagy gonosz főnök kontra okos beosztott történetet nézzük, hanem az
utat, amelyen egy fiatal nő eljut önmagához. Hélène-ben ötvöződik az Ördög és a
túlhajszolt gyakornok karaktere: zsarnok, rideg, törtető, ugyanakkor
kiszolgáltatott és magányos. Marina Hands – aki vonásaiban meglepően emlékezet
Audrey Tautou-ra –, atipikus komika, játéka precíz, apró gesztusokból
építkezik. A Julient alakító Elmosnino ezzel szemben a kortárs francia film
egyik legeredetibb figurája. Karaktere és játékstílusa üdítő ellenpontja
Hands-ének: csupán jelen van, de ez a jelenlét olyan erős, hogy nem tudunk nem
figyelni rá. Ugyanakkor a Divat a
szerelem! kispadra ülteti Fanny Ardant-t, ami finom önkritikának vagy ha
úgy tetszik, belső poénnak is tekinthető: ez a történet nem a művész(et)
kibontakozásának terepe. Ám ettől még nagyon szórakoztató.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 119 átlag: 4.94 |
|
|
|
|