|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziMr. JonesKovács Marcell
Mr. Jones – Mr. Jones, amerikai, 2013. Rendezte és írta: Karl Mueller. Kép: Mathew Rudenberg. Zene: Herwig Mauer. Szereplők: Jon Foster (Scott), Sarah Jones (Penny), Mark Steger (Mr.
Jones), Faran Tahir (Az
antropológus), Stanley B. Herman (Az idős újságíró). Gyártó: Preferred
Content/Preferred Film & TV. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 90
perc.
A
legcinikusabb slasher-filmek ellenszenves, a szigorú büntetésre rászolgáló
hőseinek közvetlen leszármazottjait tisztelhetjük a Mr. Jones ifjú művész-párocskájában. A házi videós stílusban
készült erdei horror főszereplői feladják városi életüket és a hegyekbe
költöznek, hogy megfeneklett kapcsolatukat rendbe hozzák. Az ideggyenge Scott
dokumentumfilmes ambíciókat dédelget, és Penny a természetfilmes projekt
kedvéért parkolópályára állítja saját fotós karrierjét. A film a kényszeresen
videózó Scott felvételeiből áll össze, és ezeken a fiatalok olyan sekélyes
művészpalántákként jelennek meg, hogy az első perctől kezdve türelmetlenül
várjuk a fák közül előbukkanó sorozatgyilkos háborús veterán remetét vagy az
emberevő rozsomákot. De csak egy fekete csuhás, néma képzőművész bukkan fel,
aki rőzsevesszőkből fabrikált félelmetes madárijesztőivel riogatja az erdő
lakóit. Az események azután rémálomszerű fordulatot vesznek, és a
hallucinációkban bővelkedő folytatás már sokkal inkább idézi az Útvesztőbent, mint az Ideglelést.
A rendezőként most debütáló Karl Mueller a kisköltségvetésű
horror kedvelői számára ismerős lehet a Hasadás
című, egyetlen légópincében játszódó, keservesen hosszú világvége-mozi
írójaként. Szimpatikusan forrástakarékos filmjében ezúttal is előfordulnak
érdekes gondolatok, némi igyekezettel akár a művészet feladatáról szóló
eszmefuttatásként is értelmezhetőek a látottak. A film utolsó húsz percének
zsibbasztó látomás-orgiája izgalmas befejezése lehetne a rendhagyó
turista-horrornak, de mind képileg, mind üzenetében közhelyes, a szokásos
kérdéseket veti csak fel. Amit látunk, vajon a valóság vagy látomás? Talán az
egész történet a szereplők elméjében játszódik le? És meddig tart még?
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 289 átlag: 5.53 |
|
|
|
|