|
Év
1996/december
|
KRÓNIKA
N. N.: Eduard Zahariev halálára
Czabán György: A „kisköltségvetésű” filmről
Pálos György: A „kisköltségvetésű” filmről
MILLECENTENÁRIUM
Schubert Gusztáv: Magyarország Rt. Az ünnep zűrzavara
Csejdy András: Etűdök gépre, zongorára Magyarok Cselekedetei
Lengyel László: Temetés és vásár A tömeg nyelve
Nyírő András: Virtuális nemzeti
Schubert Gusztáv: Katartikus múlt Beszélgetés Koltay Gáborral
Ludassy Mária: Franciahon, az egyház legidősebb leánya
Jancsó Miklós: Uccu, megérett a meggy Történelmi, ismeretterjesztő
MIKE LEIGH
Báron György: Családi fénykép Titkok és hazugságok
ÚJ UNDOKOK
Nevelős Zoltán: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Speier Dávid: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Vízer Balázs: Henyék, kölykök, dokknegyed, kispofák Az ifjúság kegyetlen meséi
Déri Zsolt: Beszélgetés Gillies Mackinnonnal
SOROZATGYILKOSOK
Földényi F. László: Gyilkos rokonszenv H – a hannoveri gyilkos
Kömlődi Ferenc: Pokoljárás Hetedik
Ádám Péter: Hitchcock az Interneten
Bihari Ágnes: Bűn az élet Beszélgetés Szomjas Györggyel
NŐ-IDOLOK
Balogh Gyöngyi: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Király Jenő: Változatok Hamupipőkére Próza és glamúr
Ádám Péter: [Brigitte Bardot memorája]
TELEVÍZÓ
Bóna László: Emberek alkonya – istenek hajnala Paranormál filmek
CD-ROM
Politzer Péter: Eltévedve egy mozgó-képtárban
KRITIKA
Bori Erzsébet: Szoknyaszerepben A kenyereslány balladája
Reményi József Tamás: Műhiba A rossz orvos
Bikácsy Gergely: Bugyivalóság és sliccbódulat Az én pasim
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Párizsi randevúk
Báron György: Jack
Vidovszky György: A Notre Dame-i toronyőr
Tamás Amaryllis: Sárkányszív
Bori Erzsébet: Francia csók
|
|
|
|
|
|
|
MoziJoséphineAlföldi Nóra
Joséphine – francia, 2013. Rendezte: Agnès Obadia. Írta: Samantha Mazeras és Agnès Obadia. Kép: Romain Winding. Szereplők: Marilou Berry (Joséphine), Mehdi Nebbou (Gilles), Bérengère Krief (Chloé), Amelle Chahbi (Rose), Charlie Dupont (Julien). Gyártó: Les films du 24. Forgalmazó: Cinetel. Feliratos. 88 perc.
A franciák a nemzeti szellem azon csodás
hagyományaival rendelkeznek, hogy ha valamijük hiányzik, akkor azt hazai
nyersanyagokból, saját szájízük szerint legyártják maguknak. Eképpen csapott le
a francia szórakoztatóipar a lassan kissé kopottkásnak minősülő ám még mindig
népszerű, önvizsgáló szinglik hajmeresztő kalandjait bemutató romkomra, az
egyoldalas képregényeken alapuló Joséphine-re.
Az ifjú szőkeség a rajzasztalon aprócska egymondatos jelenetek főhőse,
nagyvásznon azonban igazi párizsi metropolitaként, Bridget Jones-t
meghazudtolva szerencsétlenkedik, gegparádék közepette önnön sorsát rontja,
miközben álmai férfiját keresi, pedig az ott sertepertél az orra előtt.
Joséphine-nek van saját
története, egy nős szeretője, három barátja, egy macskája. Nasikirálynőként
chipses zacskókkal osztja meg fekhelyét, és annyi esze nincs, hogy amikor az
egyik pácból a másikba lopakodik saját lakásának parkettáján, levegye 20 centis
sarkú körömcipőjét. Az önreflexív, ám saját egójával és öntudatával magányosan
küzdő, felületes benyomásokra építkező hölgyjelenség tehát elviekben mindig
vicces, még akkor is ha elnagyolt és húszezerszer látott konfliktusokba keveri
magát. Joséphine BD-mivoltából egyetlen dolgot őrzött meg: főhősének
szürreálisan nagy farát, amelyet azonban Agnès Obadia rendezőasszony nem tudott
vagy óhajtott kellőképpen absztrahálni. Eképpen az a fajta lány válik belőle,
aki szórakoztató ugyan, de mindig ugyanazokat a vicceket és sztorikat meséli,
ráadásul a kelleténél mindig hosszabban.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 638 átlag: 5.52 |
|
|
|
|