KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/június
KRÓNIKA
• Szoboszlay Péter: Jan Poš (1920-1996)
AFRO-AMERIKAI FILM
• Turcsányi Sándor: Gangsta’ Paradise A fekete mozi
• Halápi Csaba: A közellenség Rap
OROSZ MÉDIA
• Vígh Zoltán: Kajf! Orosz média
• Vígh Zoltán: Kino
DOKUMENTUMFILM
• Simó György: Homunkuluszok es Holdjárók Beszélgetés Csepeli Györggyel és Wessely Annával
• Tamás Amaryllis: A szegények dühe Beszélgetés Ember Judittal
ANGELOPULOSZ
• Bori Erzsébet: Bűnbeesés közben Odüsszeusz tekintete
• Varga Balázs: A legmakacsabb brooklyni Harvey Keitel
• Vasák Benedek Balázs: A legmakacsabb brooklyni Harvey Keitel

• Tillmann József A.: A tengerparti kert Jarman, a kertész
• Bikácsy Gergely: Az írás meg a kép Marguerite Duras halálára
MARLENE DIETRICH
• Kőniger Miklós: Kicsit bolond Berlini hagyaték

• Pintér Judit: Egy város portréja Római szonáta
KRITIKA
• Bíró Yvette: Nyomkeresés a fehér városban Lisszaboni történet
• Bakács Tibor Settenkedő: Mitől szorong Hollywood? 12 majom
• Fábry Sándor: Nem fog a macska... Punta Grande
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Mary Reilly
• Ardai Zoltán: Las Vegas, végállomás
• Barna György: Az utolsó tánc
• Barotányi Zoltán: Showgirls
• Tamás Amaryllis: A tuti balhé
• Hegyi Gyula: Madárfészek
• Barna György: Közönséges bűnözők
• Harmat György: A szerelem színei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Érzéki csalódás

Hungler Tímea

 

Párducmintás mini, spagettipántos top, világoszöld körömcipő, kárminvörös ajakrúzs – ilyen egy kisvárosi femme fatal. Döglenek is érte a pasik. Ha a teremtés koronái közé tartoznék, ilyen meggyőző küllemnek én sem tudnék sokáig ellenállni. A belbecs szintén figyelemreméltó, bár a ruházkodásnál mindenképpen egysíkúbb: a démon álma egy komplett hifi berendezés DVD-lejátszóval.

A producer, Michael Douglas fekete komédiájában a farce hagyományát igyekezett újjáéleszteni, de az sajnos csupán pár perc erejéig tért magához – az Elvis frizurás bingó-megszállott Douglas vagy a szado-mazo bőrszerkóban pózoló Paul Reiser látványa a harmadik perc után már inkább kínos, mint mulattató.

A mozi, mely formáját, tartalmát és élvezeti értékét tekintve leginkább a Dögölj meg, drága Mona! című mozgóképpel tart rokonságot, elődjéhez hasonlatosan egy bűntény körül bonyolódik, melyet a kisvárosi vamp, Liv Tyler követ el. A segítségére siető három testőr (Matt Dillon, Paul Reiser, John Goodman) álmaik és fantáziájuk által vezérelten látják mind a gyilkosság éjszakáját, mind magát Jewelt, aki a vágy titokzatos tárgyaként egyszerre szende szűz, élvhajhász lotyó és belevaló kiscsaj.

A Rashomon-technikával elmesélt/bonyolított történetet (a kérdéses éjszakát a három férfi szemszögéből háromszor szenvedhetjük végig) a flashbackek, a rossz arányérzékkel felépített helyzetkomikumok, valamint a szereplők eltúlzott, karikatúraszerű megjelenítése tovább rontja; a mozi megítéléséhez jelző sem kell, egyszerűen: csalódás.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/08 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3421