KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/május
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: René Clément halálára
• Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
• Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
• Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
• Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
• Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
• Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
• Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
• Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban

• Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
• Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
• Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
• Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
• Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
• Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
• Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
• Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
• Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
• Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
• Hegyi Gyula: City Hall
• Hungler Tímea: A halál napja
• Harmat György: A gyanú árnyéka
• Hungler Tímea: Tökéletes másolat
• Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
• Tamás Amaryllis: Az esküdt

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Michelangelo Antonioni, Pedro Almodóvar és Wong Kar-wai. Ha van „három tenor” a filművészetben, ez az. A tervezett közös film témája kevésbé meglepő: az Erosz két nő sorsát követi, akik ugyanabba a férfiba szerelmesek. A forgatást a tervek szerint a nyolcvankilenc éves olasz mester kezdi Toscanában. A film részben digitális videóra készül, Antonioni Az oberwaldi titokban (1979) elsőként kísérletezett a videó filmes felhasználásával.

 

*

 

Wim Wenders produkciós cége, a Road Movies másfél órás filmösszeállítást tervez, amelyben neves rendezők 7-8 perces rövidfilmet készítenek az Időről. Az alkotók között található Bertolucci, Godard, Jarmusch, Kaurismäki, Lynch, Marker, Kaige, Roeg, Menzel, Figgis és Spike Lee. A Wenders által forgatott záróepizód a Párizs, Texas alternatív befejezése, amely arról szól, mi történt volna, ha a Nastassja Kinski által alakított hősnő tíz perces késése következtében nem találkozik a kisfiával.

 

*

 

Jön a Trainspotting 2? Irwin Welsh mindenestre már írja a folytatást (Pornófilm), amelyben az egyes számú angol kultfilm hőseit tíz évvel a történtek után látjuk majd viszont. A folytatásban nemcsak a hősök változnak meg, hanem, ha Welshen múlik, a szereplők is, aki szerint „érdekesebb lenne, ha a karaktereket, más színészek játszanák”. Danny Boyle mindenesetre ragaszkodik a Trainspotting szereplőihez, jelenleg Robert Carlyle-lal forgat (28 nappal később), Solomon Grundy című filmjének főszerepére pedig Ewan McGregort kérte fel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/12 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3519