|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziGottiBenke Attila
Gotti – amerikai, 2018.
Rendező: Kevin Connolly. Forgatókönyv: Lem Dobbs, Leo Rossi. Kép: Michael
Barrett. Szereplők: John Travolta (John Gotti), Spencer Lofranco (Gotti fia),
Kelly Preston (Victoria Gotti), Stacy Keach (Neil Dellacorce), Pruitt Taylor
Vince (Angelo Ruggiero). Gyártó: Emmett/Furla/Oasis Films. Forgalmazó: Big Bang
Media Kft. Szinkronizált. 105 perc.
Akár a valódi Al Caponét
és a fiktív Don Corleonét, úgy gyilkosságai és piszkos ügyei ellenére a
nyolcvanas években csúcsra törő New York-i John Gottit is igencsak kedvelte a
nép a látszólagos közbiztonság megteremtése miatt. A sztárbűnöző
élettörténetében benne volt egy izgalmas gengszterfilm lehetősége, azonban a
John Travolta nevével fémjelezett Gotti
sajnos nem lett az.
A maffiavezér életét már
több dokumentum- és játékfilm feldolgozta, a leghíresebb a HBO által gyártott
1996-os Gotti, melyért a címszereplőt
alakító Armand Assante méltán kapott Emmy-díjat. Kevin Connolly aktuális
gengszterdrámája a HBO-tévéfilmmel ellentétben nem annyira a bűnöző
felemelkedés-bukás történetére, hanem John Gotti és családja (legidősebb fia)
kapcsolatára helyezi a hangsúlyt. A legújabb Gotti az időben ugrálva mutatja be a vezér hatalom felé vezető
útját, a hírhedt Gambino-szindikátus megszerzésének folyamatát és a nagyfőnök
bukását. Ám A keresztapát vagy a Nagymenőket idéző párhuzamos vágásokon
és John Travolta megnyerő, bár egyoldalúan agresszív alakításán kívül semmi
érdekes nincs a Gottiban. A film
alkotói nem tudták eldönteni, hogy a Nagymenőket,
A keresztapát vagy az 1983-as A sebhelyesarcút tekintik mintának a
főhős megírásakor, és abban sem voltak biztosak, hogy családi
gengszter-melodrámát vagy kemény szindikátusfilmet szeretnének készíteni.
Ráadásul a Gotti híján van egy erős
antagonistának, így amit a címszereplő professzionális életében tesz, súlytalan,
sőt unalmas. És a gengszter hezitáló fia is egydimenziós karakter, ezért az őt
alakító Spencer Lofranco sem tudja érdekessé tenni a figurát, mindvégig
kétségbeesett arccal bámul Travoltára. Vagyis John Gotti nevével ellentétben ez
a gengszterfilm valószínűleg gyorsan eltűnik a süllyesztőben, és a Szombat esti láz egykori sztárjának,
John Travoltának a Ponyvaregény után
nem ez lesz a második nagy visszatérése.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|