|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziJurassic World: Bukott birodalomHuber Zoltán
Jurassic World: Fallen
Kingdom – amerikai, 2018. Rendezte: J. A. Bayona. Írta: Colin Trevorrow és
Derek Connolly. Kép: Oscar Faura. Zene: Michael Giacchino. Szereplők: Chris
Pratt (Owen), Bryce Dallas Howard (Claire), Jeff Goldblum (Malcolm), Ted Levine
(Wheatley), Daniella Pineda (Zia), James Cromwell (Lockwood). Gyártó: Amblin
Entertainment / Legendary Entertainment. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 128 perc.
A
dinoszauruszos filmek alapvető problémája, hogy óriási, ösztönvezérelt hüllőket
kell a sztoriba ágyazniuk. Az ősállatokkal azonban a folyamatos mutogatásukat
leszámítva túl sok mindent nem lehet kezdeni. A néző először tátja a száját,
tapsol minden sejtelmes snittnek és üvöltésnek, de a narratív támogatás
hiányában a fokozatosan adagolt látvány egzotikuma gyorsan olvad.
Mivel Spielbergék annak idején alaposan kimaxolták a dínópornót, a
két évvel ezelőtti újraindítás igen taktikusan a génmódosítás eszközéhez nyúlt.
A márkanév „park” utótagját nagyképűen a „világ” szóval helyettesítő negyedik
rész szórakoztató önreflexiója, a laborban kikevert attrakciók újra elvarázsolták
a közönséget. Az ötödik felvonás ugyanezt próbálja megismételni, de az
áramvonalasabb, fejlettebb utód helyett a műtőasztalon egy halott szövetekből
összefércelt bumfordi szörnyeteg kel életre. Míg a felütés a hetvenes évek
katasztrófafilmjeit és a dzsungeles akciókat próbálja megidézni, a játékidő
második felében egy viktoriánus szörnyhorror gyenge utánérzésében kavargunk. A
pikkelyes money shotok köré írt,
zavaróan kusza és következetlen forgatókönyvet az alkotók csak nagyon csúnya
öltésekkel képesek egyben tartani. A bajokat tovább tetézi, hogy az előző
epizódot követve most is igyekeznek önkritikusan viszonyulni a saját
feladatukhoz. A dínók megmentése ürügyén a gonosz hülyére akarja keresni magát,
a kitenyésztett hibrid szuperragadozó árverésén látványosan peregnek a milliók.
Az öreg álmodozót félreállítja a kapzsi utód és a világra szabadítja a
klónozott lényeket, bebiztosítva a folytatás(oka)t. Az összekacsintás vicces
szeretne lenni, de a frissesség és a lazaság hiánya miatt inkább cinikus hatást
kelt. A régi kalandfilmek örökségét egyedül Chris Pratt főhőse őrizgeti, de a Jurassic-birodalom evolúciójában ő
jutott a kihalás szélére.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|