|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziSzerelembe gurulvaVajda Judit
Tout le monde debout –
francia, 2018. Rendezte és írta: Franck Dubosc. Kép: Ludovic Colbeau-Justin.
Zene: Sylvain Goldberg és Emilien Levistre. Szereplők: Franck Dubosc (Jocelyn),
Alexandra Lamy (Florence), Elsa Zylberstein (Marie), Gérard Darmon (Max),
Caroline Anglade (Julie). Gyártó: Gaumont. Forgalmazó: Hungaricom. Szinkronizált. 107 perc.
Az új Életrevalókként hirdetett francia
produkció pusztán annyiban emlékeztet a 2011-es sikerfilmre, hogy ebben is egy
kerekesszékben élő és egy ép szereplő kapcsolatát követhetjük. A Szerelembe gurulva ettől függetlenül még
lehetne jó – de nem az. Pedig az alapötlet kiváló: egy javíthatatlan
nőcsábászról egy bombázó véletlen tévedés folytán azt hiszi, kerekesszékes.
Mivel Jocelyn úgy látja, mozgássérültként nagyobb az esélye a nőnél, kihasználja
a kínálkozó lehetőséget. Amikor pedig hősünk megismerkedik célpontja nővérével,
aki tényleg kerekesszékes, majd szintén megtetszik neki, már nem eshet ki a
szerepből…
Franck Dubosc alkotása
már csak azért sem tud olyan mélységekig hatolni, mint az Életrevalók, mert a jellemek kétdimenziós felvázolása után szinte
teljes egészében helyzetkomikumra épül a cselekménye. Egy romantikus komédia
esetében persze még ez sem lenne akkora probléma, de a Szerelembe gurulva sajnos csak részleteiben működik, egészében véve
nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Néhány emlékezetes momentumot
leszámítva (az a jelenet például, amikor a főhőst véletlenül kerekesszékesnek
nézik, a fizikai színjátszás csúcsa) nem igazán tett jót a műnek, hogy ugyanaz
az írója és rendezője, mint a főszereplője. Dubosc beleszeretett önmagába a
vásznon, és rengeteg túlírt (a nővér látogatása Jocelyn irodájában) vagy egyenesen
érthetetlen részt (habár a főhős egy nemzetközi cég igazgatójaként dolgozik,
percekig pantomimezi a kerekesszéket, mert nem ismeri angolul a „wheelchair”
szót) helyezett el alkotásába. Dubosc filmjéből hiányzik a romkomok gördülékenysége
és frappánssága: persze elmondható róla, hogy rendhagyó, érdekes élmény – csak
hát egy romantikus komédiától nem épp ezt várnánk.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|