|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
DVDHullagyárosBenke Attila
Accident Man – angol,
2018. Rendezte: Jesse V. Johnson. Szereplők: Scott Adkins, Ashley Greene, Amy
Johnston. Forgalmazó: Sony. 101 perc.
A méltatlan módon
elfeledett Blast of Silence-től vagy
Melville klasszikusától, A szamurájtól
a Léon, a profin és a Kill Billeken át az Atomszőkéig és a Vörös verébig
a profi gyilkosokat bemutató filmek hősei minduntalan szembesülnek a megbízás
és érzelmeik konfliktusával. A brit akciósztár és harcművész Scott Adkins (Vitathatatlan-széria) legújabb
filmjében, a Hullagyárosban is
megolvad a forgatókönyvet jegyző Adkins által eljátszott profi jégszíve
megbízóinak nem túl nagy örömére. Bár az amerikai Jesse V. Johnson (Ököljog, A csomag) rendezte akciófilm újdonságokat nem hoz a műfajba, de
faék egyszerűségű sztorija vizuális megvalósítása miatt igen szórakoztató.
A Hullagyáros bérgyilkosfilm Pat Mills és Tony Skinner Accident Man című képregényklasszikusát
dolgozza fel, melynek hőse, Mike Fallon specialitásai a balesetnek álcázott
gyilkosságok. Mike a Big Ray nevű mestere által vezetett szervezet tagjaként
sebészeti pontossággal kivitelezi busás pénzzel jutalmazott merényleteit,
profizmusának titkát pedig már a nyitójelenetben is a néző szájába rágják:
egyik áldozatát sem tekinti embernek, legfeljebb trófeáknak, szelfik látványos
díszletének. Ezért Adkins figurája akár a Blast
of Silence főszereplőjét idéző nihilista antihőssé is válhatna, azonban egy
nap megölik a jó ideje már leszbikus kapcsolatban élő egykori kedvesét, aki a
férfi gyermekét hordozta szíve alatt. Mike nem hiszi el, hogy a tettesek
egyszerű huligánok voltak, összeesküvést sejt, ezért megszegi a bérgyilkosok fő
szabályát, és érzelmi alapon bosszúhadjáratot indít. A szálak pedig olyan
emberekhez vezetnek, akikkel még a hűvös profi sem szeretett volna soha
konfrontálódni.
A Hullagyáros legnagyobb erényei értelemszerűen akciójelenetei. Jesse
V. Johnson szerencsére hozzáértő módon használja a vágóollót, és teret enged a
Scott Adkins által nagy szakértelemmel kivitelezett csonttörő ökölharcoknak,
melyeket jó érzékkel szórtak szét a cselekményben, így az utolsó nagyjelenetig
hatásosak maradnak. Adkins és a szintén harcművész Amy Johnston karaktereinek
végső párbaja pedig egyenesen pazar, katartikus bosszújelenetről lévén szó a
vérrel sem fukarkodtak az alkotók. Emellett a sablonos fordulatokkal
teletűzdelt bosszútörténetet Mike narrációja és a Guy Ritchie-t idéző
klipesztétika mellett az a flashback-jelenetsor is feldobja, melyben
megismerjük a főhős múltját, ahogy zöldfülű tinédzserből Big Ray
közreműködésével a balesetnek álcázott gyilkosságok mesterévé válik. Így a Hullagyáros nyugodt szívvel ajánlott
azoknak, akik a John Wickeken vagy a
kortárs brit akciófilmeken (Kereszttűz)
jól szórakoztak, és egy nem annyira képregényes, mégis jó képregényadaptációt
szeretnének látni.
Extrák: Werkfilm,
audiokommentár Scott Adkinsszel és Stu Smallal.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|