|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziBőrpofaKovács Marcell
Leatherface – amerikai, 2017. Rendezte: Alexandre Bustillo és Julien Maury.
Írta: Tobe Hooper és Kim Henkel karakterei alapján Seth M. Sherwood. Kép:
Antoine Sanier. Zene: John Frizzell. Szereplők: Stephen Dorff (Hal), Lili
Taylor (Verna), Sam Strike (Jackson), Vanessa Grasse (Lizzy), Finn Jones
(Sorrel). Gyártó: Campbell Grobman Films / Mainline Pictures / Millenium
/Lionsgate. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 90 perc.
Láncfűrésszel kaszabolja le védtelen áldozatait és a lenyúzott arcbőrükből
szabott förtelmes maszkban parádézik – mi mégis kedveljük őt. Több ez a
szörnyek iránt érzett perverz vonzódásnál, Bőrpofával együtt érzünk. Látjuk
benne a szellemi sérült, beszédfogyatékos óriáscsecsemőt, aki a világ rémségei
elől a családja körében keres oltalmat, hogy feltétel nélküli ragaszkodását
kihasználva épp szerettei tegyék brutális gyilkológéppé. A Texasi láncfűrészes mészárlás és a sikere nyomán készült
folytatások nem magyarázták túl a karaktert, de a közönség kedvenceként Bőrpofa
nem kerülhette el, hogy egy kifejezetten róla szóló film részletesen elmesélje
az élettörténetét. Nem is ez az első alkalom, a jó tíz éve Michael Bay
produceri felügyeletével készült A kezdet
is erről szólt. A mostani változat felülírja az ott megismert sztorit, de abban
mindkettő egyezik, hogy a kegyetlen mészárossá lett Bőrpofa a körülmények
áldozata.
Az új film Bustillo és Maury, A
betolakodóval elhíresült francia rendezőpáros munkája. Mellette szól, hogy
igyekszik szakítani az immár nyolc filmet számláló széria unalmas kellékeivel,
és az őrült szerelmesek ámokfutása típusú filmek road movie-s cselekményét
ötvözi a tanyasi kannibál hagyománnyal. Egy ilyen vállalkozás sikere a régi és
az új kényes egyensúlyán múlik. Az alkotókat most érezhetően jobban érdekelte
az újítás igénye, mint a nemes Tobe Hooper-i tradíció, az elmegyógyintézetből
megszökött fiatalok közül a szerelmes pár játssza náluk a főszerepet, Bőrpofa
és a Sawyer-família sztorija inkább csak háttérként szolgál. Bustillo és Maury
a sokkoló erőszak mesterei, akik a hangsúlyokat a kiontott vér mennyiségével
mérik. A szerelmesek X-kategóriás korhatár-besorolást kiérdemlő, nekrofíliával
kacérkodó ágyjelenetet kapnak tőlük, Bőrpofa viszont csak a szokásos fűrészelést.
Annyi baj legyen, a közönség elesettekért dobogó szíve továbbra is az övé.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1 átlag: 6 |
|
|
|
|