|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziA Karib-tenger kalózai: Salazar bosszújaKránicz Bence
Pirates of the
Caribbean: Salazar’s Revenge – amerikai, 2017. Rendezte: Joachim Ronning és
Espen Sandberg. Írta: Jeff Nathason. Kép: Paul Cameron. Zene: Geoff Zanelli.
Szereplők: Johnny Depp (Sparrow), Brenton Thwaites (Henry), Kaya Scodelario
(Carina), Javier Bardem (Salazaar), Geoffrey Rush (Barbossa). Gyártó: Walt
Disney Pictures / Jerry Bruckenheimer Films. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 129 perc.
A kétezres évek elején
indult, az elmúlt tizenöt évben legalább három folytatást megért franchise-ok
producerei különböző stratégiákkal próbálták életben tartani és megújítani
sorozataikat. Az X-Men egy generációt
fiatalított, a Halálos iramban-filmek
léptéket és részben műfajt váltottak, a Resident
Evil-széria pedig más horrorokhoz hasonlóan a kis költségvetésű trash felé
tájékozódott. Ebben a mezőnyben A
Karib-tenger kalózai leginkább időtlenségével tüntet: hiába az újabb
tengeri szörnyek és a jövedelmező haknira beugró sztárok sora (Keith Richardstól
Paul McCartney-ig), az ötödik részéhez ért sorozat meglehetősen nyugodt vizeken
hajózik a dús partok felé. Egyre irracionálisabbá váló kalózmitológiájában az
elnyűhetetlen Jack Sparrow kapitány lassan minden tengeri átok nélkül is
zombivá változik, amint ezt Johnny Depp rutinból megoldott ripacskodása is
részről részre kellemetlenül hangsúlyozza.
A friss epizódban
legalább utalnak rá, hogy a mindig is burleszkhősként működő Sparrow immár
végképp önnön paródiájaként tántorogja át a karibi szigetvilágot. Kétséges,
hogy Depp karizmája meddig tart ki, pláne, hogy rajta kívül alig sikerült
emlékezetes karaktereket írni a sorozatba. A Salazar bosszújában sem a szájából fekete nyálat csorgató, a többi
figurához hasonlóan a méla rothadás valamelyik stációjában lévő címszereplőt
(Javier Bardem) érdemes figyelni, hanem az idők szavát meghalló feminista
hősnőt (Kaya Scodelario). Kár, hogy Carina történetének valójában semmi tétje,
csak arra megy ki a játék, hogy ismét össze lehessen hozni a harmadik etap végén
hullámsírba küldött Will Turnert Elizabeth Swann-nal. Orlando Bloom és Keira
Knightley nagy találkozásához azonban soknak tűnik a kétórás játékidő,
tekintve, hogy az aktuális sztori cseppet sem frissít a régi recepten. A kérdés
így csak az, ellensúlyozza-e a csökkenő amerikai bevételeket a nemzetközi
érdeklődés, a Karib-tenger kalózainak
ugyanis rég nem éri meg hazai vizeken gályázniuk.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 4 átlag: 5.75 |
|
|
|
|