|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziLángelmékCsiger Ádám
Masterminds – amerikai, 2016. Rendezte: Jared Hess. Írta: Chris
Bowman, Emily Spivey és Hubbel Palmer. Kép: Erik Wilson. Zene: Geoff Zanelli.
Szereplők: Zach Galifianakis (David), Kristen Wiig (Kelly), Owen Wilson
(Steve), Jason Sudeikis (McKinney), Kate McKinnon (Jandice). Gyártó: Relativity
Media / Michaels-Goldwyn. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 86 perc.
A
film megtörtént eseten alapul, ami nem más, mint az USA történetének egyik
legjövedelmezőbb rablása. A műfaj azonban korántsem heist, még csak nem is bűndráma, hanem vígjáték, ugyanis
meglehetősen komikus ügyről van szó. Az 1997-es Loomis Fargo rablásban egy
pénzszállító, David Scott
Ghantt több mint 17 millió dollárt lovasított meg a munkahelyéről, az összeg
pedig teljes egészében azóta sem került elő. A film fülig szerelmes főhőse egy
jóindulatú idióta, igazi balek, akit dróton rángat ex-kolléganője, illetve
annak lecsúszott, kisstílű barátai (Owen Wilson vezetésével). Ghantt Mexikóban
várja szerelmét és a pénzt, ám a zsákmány helyett egy bérgyilkos érkezik.
Jared
Hess rendezésének koncepciója a Fargót
idézi, a stílusa azonban nem is állhatna távolabb a Coen-fivérekétől. A Lángelmék humora inkább kifejezetten
börleszkes és altesti, ráadásul jobbára improvizáltnak hat, aminek viszont nem
friss komikum, inkább fantáziátlan erőlködés a hozama. Hess nem törődik vele,
hogy egy vígjátékban sem viselkedhetnek a karakterek a jellemüktől eltérően,
mert az csorbítja a történet hitelét, elidegeníti, kizökkenti a nézőt. A film
esetleges, mondvacsinált komikuma olyan paródiákat idéz meg, mint a Csupasz pisztoly, ami komoly hiba egy
hagyományos vígjáték esetében. Az alkotók azt is elfelejtették, hogy egy filmbe
illő megtörtént eset hűen mozira adaptálva önmagában sablonos és bugyuta
alkotást eredményez. Ha megkésve is, de ezt a direktor és a színészek
felismerték, főként ez magyarázhatja a forszírozott gegeket.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 5 átlag: 6.8 |
|
|
|
|