|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziÍgy jártam a mostohámmalKovács Kata
Lolo – francia, 2014.
Rendezte: Julie Delpy. Írta: Eugénie Grandval és Julie Delpy. Kép: Thierry
Arbogast. Szereplők: Julie Delpy (Violette), Dany Boon (Jean-René), Karin Viard
(Adriene), Vincent Lacoste (Lolo). Gyártó: Mars Films / The Films / France 2.
Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált.
99 perc.
Az Így jártam a mostohámmal-t Julie Delpy rendezőként és
társforgatókönyvíróként jegyzi, főszereplőként pedig a sztárszerzői kézjegyévé
vált neurotikus-komikus entellektüel figuráját viszi tovább benne. Szerzői
pályafutásának ez talán az eddig leginkább mainstream darabja, jellegzetes
fogásai (szűk időkeret, bogaras értelmiségi szócsaták, feszes színészvezetés,
jellegzetes nagyvárosi közeg, naiv romantika) közül kizárólag a pályáját
végigkísérő, húsz éve változatlan, csak épp egyre korosodó – és ebből fakadóan
egyre szarkasztikusabb – hősnő alakját tartja meg változatlanul. A Delpy-féle
nő: sznob, magányos, túlérzékeny és hipochonder értelmiségi, aki kissé meg van
hízva, és semmire sem büszkébb, mint arra, hogy párizsi. Mindezeken túl mégis
bájos, és van benne – mint a filmrendező Delpy-ben is, ahogyan ez a film is
bizonyítja – egy jó adag romantikus optimizmus, ami a párkapcsolatokat illeti.
A klasszikus romkom
dramaturgiával és sok-sok blőd humorral (meg némi jól sikerült burleszkkel,
lásd: kardozós nagyjelenet) átszőtt mostani történet szerint a divatszakmában
tevékenykedő, negyvenes szingli egy biarritzi nyaralás során végre
megismerkedik egy férfival, aki ugyan egyszerű mint a bot, de az ágyban tudja a
dolgát. Bontakozó románcuk hamar rendhagyó ödipuszi szerelmi háromszöggé bővül,
a nő 19 éves fia, Lolo ugyanis nem nézi jó szemmel anyja kapcsolatát, és
klasszikus gyerekcsínyekkel, majd gonosz ármánykodással próbálja elűzni az
udvarlót. A film szélsőségesen, már-már szórakoztatóan gyermeteg, és egyetlen
percre sem kíván túllépni a műfaji kereteken. Ugyan a rendező néhol igazán
megcsillantja erényeit – a fiát alakító Vincent Lacoste például sziporkázik –
és egy rövid epizód erejéig még Karl Lagerfeldet is megcameóztatja, ennek a
filmnek végső soron egyetlen erénye van: hogy Delpy benne van.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 47 átlag: 5.47 |
|
|
|
|