|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziCsak azért is szerelem!Vajda Judit
Goodbye to All That - amerikai, 2014. Rendezte és írta: Angus MacLachlan. Kép: Corey Walter. Szereplők: Paul Schneider (Otto), Melanie Lynskey (Annie), Heather Graham (Stephanie), Audrey P. Scott (Edie). Gyártó: Epoch Films / RC Pictures. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 85 perc.
Úgy tűnik, a szerencsétlenkedő Bridget
Jones-ok világában a férfi csak szuperhős lehet: ritka madár a vásznon a lúzer
szingli pasi. Ha nagy ritkán mégis felbukkan egy-egy alkotás hőseként, akkor is
általában független filmekben és jórészt frissen elhagyott-becsapott férjként
jelenik meg (Egy férfi naplója, Napos oldal, Jeff, aki otthon lakik). Nincs ez másként Angus MacLachlan rendezői
debütálásával sem, ami egy hétköznapian boldog élet idilli töredékeinek
felvillantása után rögtön belecsap a lecsóba. A mit sem sejtő Ottóval együtt a
néző is meglepetve értesül róla, hogy ami egy 8 éves kislánnyal megspékelt
szeretetteljes házasságnak tűnt, az az egyik félnek már nem felel meg, és
váratlanul kilép belőle. A magára hagyott főhős először megpróbálja megérteni a
történteket, majd amikor kiderül, hogy ebben (ex)neje nem partner,
kénytelen-kelletlen elkezd megismerkedni az agglegényélet kiváltságaival, azaz
elsősorban a testi örömökkel.
Valami különös varázslat (esetleg a
forgatókönyv hibája) folytán Ottónak nem kell elszánt puncivadászatba kezdenie
– a kiéhezett, kívánatosabbnál kívánatosabb nők szinte mind maguk találják meg.
Mindebből úgy tűnhet, hogy egy pergő cselekményű, céltudatos romkommal állunk
szemben, de a Csak azért is szerelem!
egyrészt nem dönti el, hogy vígjáték vagy dráma akar-e lenni, másrészt a
szexuális habzsolásokat bemutató epizódokat nézve egyszerűen képtelenség
eldönteni, miről is kíván szólni. Van benne ugyan egy-egy jól eltalált jelenet
és figura (például a válás „bejelentetése” a pszichológussal vagy a saját
magára mániákusan teljes nevén hivatkozó szentfazék nimfomániás), de az egész
valahogy cseppfolyós, nem áll össze. Ennek köszönhetően ha más nem is, az
értetlenség átjön, amit a főhős érezhetett, amikor felesége mindenféle
magyarázat nélkül elhagyta.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 81 átlag: 5.57 |
|
|
|
|