|
Év
1996/május
|
KRÓNIKA
Bikácsy Gergely: René Clément halálára
Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban
Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
Hegyi Gyula: City Hall
Hungler Tímea: A halál napja
Harmat György: A gyanú árnyéka
Hungler Tímea: Tökéletes másolat
Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
Tamás Amaryllis: Az esküdt
|
|
|
|
|
|
|
MoziAz élet ízeiKovács Kata
The Hundred-Foot Journey
– amerikai, 2014. Rendezte: Lasse Hallström. Írta: Steven Knight és Richard C.
Morais. Kép: Linus Sandgren. Szereplők: Helen Mirren (Mallory), Manish Dayal
(Hassan), Om Puri (Papa), Amit Shah (Mansur), Dillon Mitra (Mukthar). Gyártó:
Amblin Entertainment / Harpo Films. Forgalmazó: ProVideo. Szinkronizált. 122 perc.
A családi mozikra, románcokra és
melodrámákra szakosodott Lasse Hallström a 90-es évek óta minden hollywoodi
rendezésével újabb kísérletet tesz a giccs finom adagolására, ingadozó
végeredménnyel. Az utóbbi években készült Nicholas Sparks-adaptációkkal (Kedves John!, Menedék) bőven túllőtte a jóízlés határát, de olyan filmekkel, mint
a Lazacfogás Jemenben vagy korai
munkái közül a Szóbeszéd, könnyedén
adott be bármilyen vakmerő happy endet még a leghidegebb szívű nézőnek is.
A nagyrészt regényadaptációkból
álló életmű visszatérő témái a tradicionális kisközösségek válsága, a másság
elfogadása és a gyerek-szülő kapcsolat – mindezek felbukkannak az Az élet ízei friss bestseller-átiratában,
a Csokoládé ínycsiklandó
párdarabjában. A dél-francia kisváros zárt közössége kénytelen befogadni az itt
letelepedő, kissé extravagáns indiai szakácsfamíliát, akik épp a
hagyományszerető Madame Mallory Michelin-csillagos éttermével szemközt nyitják
meg harsány indiai vendéglőjüket. A decens Franciaország és a zajos India
összes sztereotípiája feszül egymásnak, a rendezői életmű ismerői pedig könnyen
kitalálhatják, hogy a románccal fűszerezett rivalizálás- és fejlődéstörténet
újabb édes mese a toleranciáról és az össznépi öröm erejéről. Az aranyló
napsütéssel, festői tájjal, romantikus fordulatokkal körített, andalító
történet talán még a Csokoládénál is
kevesebb konfliktust és feszültséget tartogat. A főhős Hassan útja sokkal
egyenesebb a siker felé: édesanyjától örökölt konyhaszeretete istenadta
tehetséggel párosul, és kedves természete is hozzásegíti, hogy nem csak
riválisa szívét nyerheti el, de hamarosan a fúziós gasztronómia párizsi
fellegvárának sztárja lesz, ahonnan a családi gyökerekhez való visszatérés sem
reménytelen. A klasszikus gourmand -románc összes eleme ott van Az élet ízeiben: a konyha a romantikus
vetélkedés színtere és a szenvedélyek eksztatikus kifejezője – ugyan cukormázon
kívül nem sok szerepel az étlapján, de ez nem túl meglepő Hollywood egyik legédesebb
cukrászdájától.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 291 átlag: 5.9 |
|
|
|
|