KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
   1996/május
KRÓNIKA
• Bikácsy Gergely: René Clément halálára
• Bárdos Judit: Perczel Zita (1918-1996)
DOKUMENTUMFILM
• Bikácsy Gergely: Kecske, füst, érzelem Vita dokumentum-ügyben
• Jancsó Miklós: Azúr Szimulákrum
• Simó György: Látja? Nem látja Kerékasztal-beszélgetés
• Dániel Ferenc: Sakktáblán véres bábuk A BBC Jugoszláviája
• Bori Erzsébet: Mögötte fut a filmes Doc’est: kelet-nyugati dokumentumok
• Földényi F. László: Buñuel tekintete Föld, kenyér nélkül, 1932
FESZTIVÁL
• Reményi József Tamás: Nagy expedíciók, kis felfedezések Berlin
• Bikácsy Gergely: Üdvhadsereg, Szodoma, Gomorra Filmeurópa Londonban

• Csejdy András: Kis cigaretta, valódi, finom Füst; Egy füst alatt
• Bokor Nándor: Hitchcock tetthelyein Helyszíni szemle
• Ádám Péter: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
• Kovács Ilona: Napóleon, a médiasztár Egy mítosz alakváltozásai
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Mozi a szállodában 1896. május 10.: az első magyar filmvetítés
TELEVÍZÓ
• Gelencsér Gábor: Befelé táguló kör Ezredvégi beszélgetések
• Sneé Péter: Mindig akadnak kivételek Beszélgetés Árvai Jolánnal az FMS-ről
LENGYEL FILM
• Kovács István: Az átvilágított ember Krzysztof Kieslowski emlékezete
KRITIKA
• Spiró György: Jó film, rossz cím Hagyjállógva Vászka
• Lukácsy Sándor: Ne feledd a tért... Mondani a mondhatatlant
• Ardai Zoltán: Lagerfeld megússza Prête-à-porter – Divatdiktátorok
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Valaki más Amerikája
• Hegyi Gyula: City Hall
• Hungler Tímea: A halál napja
• Harmat György: A gyanú árnyéka
• Hungler Tímea: Tökéletes másolat
• Sneé Péter: Bűnbeesés ideje
• Tamás Amaryllis: Az esküdt

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hírnök

Sepsi László

The Messengers – amerikai, 2005. Rendezte: Danny Pang, Oxide Pang Chun. Szereplők: Kristen Stewarttal, Dylan McDermott, Penelope Ann Miller. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 103 perc.

Túlzás volna azt állítani, hogy a Pang-fivérek alsó-hollywoodi kiruccanásából sikertörténet kerekedett. Az itthon főképp A szem és folytatása révén ismerté vált hongkongi rendezőpáros 2008-as önremake-je, a Veszélyes Bangkok Nicolas Cage amúgy is hullámvölgyekkel teli karrierjének egyik mélypontja lett, amihez képest az egy évvel korábban forgatott Hírnök egészen decens munka. A mérsékelt költségvetésű kísértetsztorival a Pang-ikrek nem merészkedtek messze pályájuk forrásvidékétől, csupán beillesztették a hozott anyagot egy minden ízében amerikai történetbe. Az alig néhány karaktert mozgató Hírnök – főszerepben a meglehetőst korlátozott színészi eszköztárral rendelkező Kristen Stewarttal és az American Horror Story első évadjában a mostanihoz hasonló szerepkörben feltűnt Dylan McDermott-tal – a hetvenes évek fordulójának elátkozott épületek köré felhúzott telehorrorjait idézi (lásd például Spielberg Valami gonosz című korai rendezését), pusztán az öt percre jutó direkt ijesztgetések megnövekedett száma jelzi, hogy azóta eltelt négy évtized. Autentikus és erős atmoszférával bíró vidéken járunk valahol Észak-Dakotában, egy napraforgómező közepén álló lepusztult farmon, ahová az új tulajok egy családmentő vállalkozás keretében költöztek a nagyvárosból. Még mielőtt a megszokott csapásirányok mentén kikerekedhetne a történet, hogy a rosszindulatú varjak, a rothadó jelenések és az üres kassza nyomán megroppant családfő vasvillával rakjon takaros halmot véreiből, a férfikarakterek megduplázásával a Hírnök csavar egyet a betonbiztos sémán, az Amityville receptjéről átváltva a távol-keleti rémfilmek a túlvilág lakóit korántsem egyértelműen negatív színben ábrázoló felfogására. Ez a finom hangsúlyeltolódás és a hangulatos képi világ megtekintésre érdemes, de még így is kevés meglepetéssel szolgáló produkcióvá teszik a Hírnököt.

Extrák: előzetes és werkfilm.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/09 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11235