KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/december
1895–1995
• Lukácsy Sándor: Mindennapi káprázataink
• Horváth György: Álmomban Keaton A Generális helyszínén
• Molnár Gál Péter: Arany-film Honi kezdetek
NŐ-IDOLOK
• Molnár Gál Péter: Szőkék előnyben Hősnő-tipológia

• Popper Péter: Százéves fiatalok A film és a pszichoanalízis
• Ardai Zoltán: Örök erdő Álomsúly
• Bikácsy Gergely: „Sivatagi tizenhármak” Vissza a filmművészetbe
• Kelecsényi László: „Sivatagi tizenhármak” Vissza a filmművészetbe
• Jancsó Miklós: Száz év magány
• Szilágyi Ákos: Mi a mozi most? Gutenberg printere

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Média

Háború az éterben

N. N.

 

A háború kitörésének időpontjában az Öböl térségében mintegy 1300 újságíró tartózkodott. A CNN stábja – amely Kuwait lerohanásától, augusztustól fokozatosan bővül – ekkor 90 főből áll, ebből 40 újságíró. A második legnagyobb létszámú stáb az angol kereskedelmi tévéállomások közös híradós szerkesztőségének, az ITN News-nak 40 fős csoportja, ebbe beleszámít a technikai személyzet is.

A CNN stáb 1990. augusztus és 1991. január közötti közel-keleti tevékenységének költségei meghaladják a 15 millió dollárt, ez a társaság éves költségvetéséhez képest nyolc százalékos többletkiadást jelent.

A háború kirobbanásának estéjén – 1991. január 16-án – a 18.00 óra utáni csúcsidőben az Egyesült Államokban a kábeltelevíziós vételi lehetőséggel rendelkező háztartások – valamivel több, mint 50 millió háztartás – 19.1 százaléka a CNN műsorát nézte, ez az országos hálózatok nézettségi adataival összevetve 11.7 százalékot jelent. A CNN tíz esztendős történetében ez a szám csak kivételes esetben – San-Francisco-i földrengés, pekingi diáklázadás, a berlini fal ledöntésének éjszakája – haladta meg az 1 százalékot. Ugyanebben az időszakban a három országos hálózat nézettségi mutatói a következőképpen alakultak: ABC: 19,5 százalék, NBC: 11,3 százalék, CBS: 11,3 százalék. A több mint ezer amerikai tévéállomásból kétszáz megváltoztatta eredeti műsorát január 16-án, a háború kitörésének bejelentésekor, és egész éjjel közvetítette a CNN tudósításait.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1991/04 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4094