KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/december
1895–1995
• Lukácsy Sándor: Mindennapi káprázataink
• Horváth György: Álmomban Keaton A Generális helyszínén
• Molnár Gál Péter: Arany-film Honi kezdetek
NŐ-IDOLOK
• Molnár Gál Péter: Szőkék előnyben Hősnő-tipológia

• Popper Péter: Százéves fiatalok A film és a pszichoanalízis
• Ardai Zoltán: Örök erdő Álomsúly
• Bikácsy Gergely: „Sivatagi tizenhármak” Vissza a filmművészetbe
• Kelecsényi László: „Sivatagi tizenhármak” Vissza a filmművészetbe
• Jancsó Miklós: Száz év magány
• Szilágyi Ákos: Mi a mozi most? Gutenberg printere

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes-i díjak

N. N.

 

Arany Pálma: Gus Van Sant: Elefánt

Nagydíj: Nuri Bilge Ceylan: Uzak

A legjobb rendezés: Gus Van Sant: Elefánt

A legjobb női alakítás: Marie-Josée Croze (Denys Arcand: Barbár inváziók)

A legjobb férfi alakítás: Mehmet Emin Toprak és Muzaffer Özdemir (Uzak)

A legjobb forgatókönyv díja: Denys Arcand: Barbár inváziók

A zsűri díja: Samira Makhmalbaf: Délután ötkor

A legjobb rövidfilm Arany Pálmája: Glendyn Ivin: Cracker bag

A zsűri díja rövidfilmnek: Juan Solanas: A fejnélküli ember

Arany kamera: Christoffer Boe: Reconstruction

Arany kamera -külön elismerés: Sedigh Barmak: Osama

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/08 19. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2303