KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/november
KRÓNIKA
• Létay Vera: Zsugán István
MULTIMÉDIA
• Hirsch Tibor: Randevú a kompjuterrel Az interaktív játék
• Kömlődi Ferenc: A káoszlakó Techno, trance, ambient…
• Almási Miklós: Stúdiót veszek
MAGYAR MŰHELY
• Simó György: Közönségfilm, az új avantgárd Beszélgetés Kern Andrással és Koltai Róberttel

• Nánay Bence: Apró gesztusok mozija Derek Jarman másik arca
1895–1995
• Antal István: Száz év alternatív Oberhausen
• Bori Erzsébet: Egy évszázad egy évben
KÖNYV
• Kőniger Miklós: Csillaghullás Lexikonok a jubileumra
• Györffy Miklós: Mi (volt) a film? André Bazin tanulmánykötetéről

• Bakács Tibor Settenkedő: Ecce Homo Jaroslav Papoušek
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Képtelenség Égi manna
KRITIKA
• Lukácsy Sándor: Magyar mumpsz A brooklyni testvér
• Déri Zsolt: Lélekmentő perverziók Keserű méz
• Csejdy András: A tukmák Shop-Stop
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Apám életére
• Takács Ferenc: Apollo 13
• Turcsányi Sándor: Nell, a remetelány
• Takács Ferenc: Neruda postása
• Barna György: Játssz a túlélésért
• Tamás Amaryllis: Zero Patience
• Schubert Gusztáv: A hálózat csapdájában
• Harmat György: Dolores Claiborne

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Felpörgetve

Hungler Tímea

 

Amíg a vén kontinensen a Formula-1 versenyek tartják izgalomban a négykerekű cirkusz megszállottjait, a tengerentúlon az édestestvértől, az Indy Car viadaloktól jönnek lázba azok, akiket a benzingőz már végérvényesen megcsapott. Renny Harlin sportfilmje ennek az utóbbi versenysorozatnak az egyes állomásait követi nyomon, életképeket villantva fel a futamokra megszállottan készülődő versenyzők, a pályák körül pilótákra vadászó sportújságírók, a boxutcák környékén lebzselő széplányok világából, melynek hangulatát mindig a pontverseny aktuális állása határozza meg. A történet alapszituációja meglehetősen elkoptatott; az ifjú trónkövetelő (Kip Pardue) és a rutinos róka (Til Schweiger) párharca áll a középpontban, melybe a fiatal titán mentoraként az egykori világbajnok, Sylvester Stallone új csapattársként csöppen bele. A mozi élvezeti értékén azonban ő sem ront – azok, akik kedvelik a gyors autók világát, élvezni fogják a hajtűkanyarokat, az üldözéses jeleneteket, és a kerékcseréket, akiket viszont mindez hidegen hagy, valószínűleg unni fogják a filmet. Pedig a mozinak a dokumentumértéke is figyelemreméltó, az arra fogékony néző a képeket nézve a sporttörténelem egyes fejezeteire és szereplőire is könnyedén ráismerhet: a csapatfőnököt alakító Burt Reynoldsban a Williams team tolószékhez kötött Formula-1 vezetőjé| üdvözölhetjük, az égő autóból versenytársát mentő, a futamot feladó, és ezzel világbajnoki címét kockáztató pilóta figurája sem ismeretlen a múltból, akárcsak a hebrencs ifjú típusa, aki életveszélyes előzéseivel a többi pilóta testi épségét kockáztatja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/09 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2694