KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/november
KRÓNIKA
• Létay Vera: Zsugán István
MULTIMÉDIA
• Hirsch Tibor: Randevú a kompjuterrel Az interaktív játék
• Kömlődi Ferenc: A káoszlakó Techno, trance, ambient…
• Almási Miklós: Stúdiót veszek
MAGYAR MŰHELY
• Simó György: Közönségfilm, az új avantgárd Beszélgetés Kern Andrással és Koltai Róberttel

• Nánay Bence: Apró gesztusok mozija Derek Jarman másik arca
1895–1995
• Antal István: Száz év alternatív Oberhausen
• Bori Erzsébet: Egy évszázad egy évben
KÖNYV
• Kőniger Miklós: Csillaghullás Lexikonok a jubileumra
• Györffy Miklós: Mi (volt) a film? André Bazin tanulmánykötetéről

• Bakács Tibor Settenkedő: Ecce Homo Jaroslav Papoušek
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Képtelenség Égi manna
KRITIKA
• Lukácsy Sándor: Magyar mumpsz A brooklyni testvér
• Déri Zsolt: Lélekmentő perverziók Keserű méz
• Csejdy András: A tukmák Shop-Stop
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Apám életére
• Takács Ferenc: Apollo 13
• Turcsányi Sándor: Nell, a remetelány
• Takács Ferenc: Neruda postása
• Barna György: Játssz a túlélésért
• Tamás Amaryllis: Zero Patience
• Schubert Gusztáv: A hálózat csapdájában
• Harmat György: Dolores Claiborne

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szökésben

Harmat György

A címbeli menekülésre Doc és felesége, Carol kényszerül – tetemes pénz birtokában –, miután Doc (két társával) kirabolta egy agárverseny-pálya széfjét, majd megölte megbízóját. Üldpzőik számosak. Fő kérdés: megbocsátható-e, ha feleséged a te kiszabadításod érdekében lefeküdt mással? Fő tanulság: ha gyilkolsz, bizonyosodj meg felőle, hogy meghalt-e az, akit megöltél!

Az elvárható szakértelemmel megírt, megrendezett, ám lélektelen (és eleinte ritmusproblémákkal küzdő) kalandsorozatot sokáig némi letargiával nézi a magamfajta. Aztán szaporodnak a csavarások, a szállodai csúcsjelenet pedig kifejezetten izgalmas. Az alkotók itt lövésszámban igyekeznek bepótolni eddigi elmaradásukat a hasonló produkcióktól. Alec Baldwin (Doc) kellően férfias, Kim Basinger (Carol) megfelelően nőies a szerepére, s még bizonyos színészi képességeket is felmutatnak.

Az alapváltozatot Sam Packinpah, az időközben elhunyt westernmester rendezte (ugyancsak The Getaway címmel) 1972-ben, Steve McQuennel a főszerepben. Walter Hill (48 óra) írta annak is, ennek is a forgatókönyvét. A friss remake készítője az új-zélandiból (Roncspalota) angollá (A Bounty), majd amerikaivá (Marie; Cocktail lett filmszakember, Roger Donaldson.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1994/05 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1157