KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/október
KRÓNIKA
• Pintér Judit: Nanni Loy (1925-1995)
MAGYAR FILM
• Peternák Miklós: A titán és a szirén Bódy Gábor: Írások a hagyatékból
• Bódy Gábor: A titán és a szirén Írások a hagyatékból
• Peternák Miklós: A film nem avul Beszélgetés Bódy Gáborral
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Életképek a hátországból Egy film előmunkálatai
• Zsugán István: A hetedik szoba Mészáros Márta új filmjéről

• Bikácsy Gergely: Vízbemerengők, avagy Pirandello levelei Olasz film, anno zero
• Csantavéri Júlia: Szegények mozija Beszélgetés Marco Ferrerivel
• Kozma György: Delírium filmens Leos Carax
1895–1995
• Molnár Gál Péter: A hallgatag bohóc Jacques Tati

• Barna György: Magyar pornó Videopiac
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Ebek harmincadján Égi manna
KRITIKA
• Fáber András: Például Proust Ébredés
• Bori Erzsébet: A másik játszik Segítség, csaló!
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Férfiak mélyrepülésben
• Déri Zsolt: Passion Fish
• Harmat György: Kongó
• Báron György: Waterworld
• Takács Ferenc: Az első lovag
• Barotányi Zoltán: Eszelős szerelem
• Barna György: A Lény
• Tamás Amaryllis: A rettenthetetlen
• Hungler Tímea: Az utolsó esély

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Gyilkos iroda

Pápai Zsolt

Not Safe for Work – amerikai, 2014. Rendezte: Joe Johnston. Szereplők: Max Minghella, JJ Feild, Eloise Mumford. Forgalmazó: Universal. 72 perc.

A hazai dvd-kiadást titokzatos irányelvek szervezik: kortárs klasszikusok tömege marad ki a mozikból, illetve a dvd- és BluRay-piacról egyaránt, miközben másod- és harmadrangú produkciók sora kap bebocsáttatást. A Gyilkos iroda például ilyen film, fogyasztható, de fals thriller, amely nincs ugyan híján néhány izgalmasabb pillanatnak, végeredményben azonban éppen a feszültségkeltés frontján vall kudarcot, elsősorban azért, mert Joe Johnston rendező (Jumanji, Jurassic Park III, Amerika Kapitány) az információadagolásban elemi hibákat vét. Az expozícióban idegesen kapkod, mintha maga is elveszett volna a különböző nevek és ügyiratszámok szövevényében, a kifejtés során viszont lomha: vagy kiszámítható fordulatokkal operál, vagy pedig olyanokkal, amelyek alig következnek az előzményekből. A direktor a kíméletlen gyilkológéppel szűk helyre összezárt antagonista jól ismert meséjét mondja fel: a mészárlás terepe ezúttal egy irodaház-labirintus, ahol a gyógyszeripari lobbi leleplezésén éjszakai műszakban dolgozik néhány lézengő ügyvéd. A produkció extra tehertétele, hogy a főszereplővel nem könnyű azonosulni, az viszont a javára írandó, hogy a fehérgallérosok – akik közé az ügyvédek is beletartoznak – gusztustalanságai kendőzetlenül kerülnek bemutatásra.

Extrák: semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/08 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11744