KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/augusztus
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Lana Turner (1920-1995)
• Szőke András: Kiskáté film-színház- képzőművészeti tábor
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Az ártatlan Cannes
• Kézdi-Kovács Zsolt: Múlt idő van Cannes
• N. N.: A fesztivál díjai Cannes, 1995
GREENAWAY
• Nádasdy Ádám: A költő, a fordító, a rendezője meg a tévéfilmje Dante/Pokol

• Kömlődi Ferenc: Egy európai Twin Peaks Lars von Trier tévésorozata
1895–1995
• Kőniger Miklós: Nyolcvanhárom koffer Dietrich a berlini Gropiushausban
• Bárdos Judit: Ne a színész sírjon Római beszélgetés Perczel Zitával

• Csejdy András: Vér és verejték Brando
LENGYEL FILM
• Antal István: A tükör képe Régi lengyel vizsgafilmek
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Mellé Égi manna
• Lőrincz Éva: Kell-e púder az ombudsnőnek? Női magazinok

• Bíró Péter: Párizs haladóknak Videó
KRITIKA
• Bori Erzsébet: A bűnök edénye Martha
• Turcsányi Sándor: Ed Wood (Miszter) rózsaszínben Csapnivaló
• Hegyi Gyula: Túl a Delfin-zátonyon Muriel esküvője
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Elvarázsolt április
• Báron György: A szörnyeteg
• Fáber András: Miami rapszódia
• Barna György: Kétfejű sárkány
• Tamás Amaryllis: Gyorsabb a halálnál
• Barotányi Zoltán: Airborne
• Harmat György: Az élet mindig drága

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hamis a baba

Turcsányi Sándor

 

Az.

Újra, itt van a nagy csapat, Eötvös Csöpi, Kardos doktor, Purci úr, Avar István és a többiek. S velük a nyár – télen. Rosszkedvünk telén. Mit nekik rendszerváltás, átmentették magukat. Másfél órára megint jó nekünk. Nyakunkon a Hungarian Dream. Adidasban, Görögben. Filmes szokásoktól eltérően az italos palackok címkéi kifelé fordulnak, képes felüket mutatják nekünk. High life ez bizony, álmaink szerint való. Csak ámulunk és bámulunk a zsöllyében, míg a Chiem-seen a magyar rendőr vitorlázik. Jól is van ez így, sör habzik, folyik az ultiparti. Csak megrögzött mindentudók, mindig tévedők hörögnek, hogy ócska tévéreklámok egész estét betöltő játékfilmmé tupírozása látható itten, s figyelmetlenebb, mondhatni utánjátszó nézők emlegetik Piedonét. Csipiszt! Bujtor István a nagy magyar valóság egyik legvaskosabb szeletét mutatja meg, immár többedszer. Non fiction ez a javából, csak körül kell nézni. Állami ideáljaink érzékeny tükre ez, az út Európába. Kis magyar vágyakozás. Ajjaj, magyar itt minden, csak a narancs nem, az görög, mert hogy abban kábítószer van. (A magyar narancs? Az meg már nincs is talán.) Ami abszolút újdonság, új időknek új szele: a szex. Á la Popó Magazin, csak úgy, mint otthon. Megjelenik Duci Juci, asszem Bögyös Macának hívják. Álmaink asszonya. Kissé hátborzongató ugyan az önmagunkkal való szembesülés, de félni azért nem kell. Ez csak egy mozi. Hát kalandra fel!

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1992/01 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=127