KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/július
KRÓNIKA
• N. N.: Támogatás

• Bori Erzsébet: Gyerekek, mi lesz? Beszélgetés Makk Károllyal és Jancsó Miklóssal
• Kovács András Bálint: Itt a nyugdíj Beszélgetés Sándor Pállal
• Forgách András: Egy parvenü démonai Fassbinder
• Barna György: Az irónia hatalma Beszélgetés Doris Dörrie-vel
• Kőniger Miklós: A tabu vonzásában Beszélgetés Christoph Schlingensieffel
• Csejdy András: Sóder, homok, sittföld Tarantino: Kutyaszorítóban
• Kömlődi Ferenc: Szadista érzelmesség Tarantino: Igazi románc
• Turcsányi Sándor: Kedvencünk, az áruló Melville hősei
1895–1995
• Kömlődi Ferenc: Szörnyek évadnyitója Tod Browning
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Háború Égi manna
• Bóna László: A bűn fantomképei Zsarumagazinok

• Bori Erzsébet: Családban marad Filmek a baloldalról
KRITIKA
• Nádori Péter: Isten óvja a királynőket! Priscilla
• Ardai Zoltán: Tortacsatavesztők Smoking – No Smoking
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Vírus
• Hirsch Tibor: Maugli, a dzsungel fia
• Harmat György: Megérint a halál
• Nánay Bence: Bad Boys
• Sneé Péter: Mestercsapda
• Hungler Tímea: Tank Girl
• Hegyi Gyula: Rob Roy

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Luxusbordély Párizsban

Harmat György

A filmnek ezt az alcímet adhatnánk: hogy fest a 30-as évek és a második világháború története egy luxusbordélyból nézve? Nem rosszul, mindenesetre szépen van fényképezve. Vagy: hogyan lesz egy közönséges, bár ambiciózus utcalányból a legelőkelőbb párizsi bordély madame-ja, egy egyszerű lyoni fiatalemberből pedig miniszteri titkár, képviselő, a Népfront lelkes híve és ellenálló (ebben a sorrendben)? Könnyedén, simán, elegánsan, nagyobb zökkenők nélkül.

Nem csoda, hiszen a film alkotói kövezték ki útjukat sztereotip jellemekkel, szituációkkal és képsorokkal. Az utóbbira kiváló példa a következő – „roppant újszerű” – képváltás: pezsgősüveg pukkanása után háborús puskalövés. Találunk persze ennél érdekesebb jelenetet is: például nyilvánosházi sztrájk a rövidebb munkahétért, több bérért és fizetett szabadságért. A Prostituáltak Szakszervezetének megalakítására azért nem kerül sor, bár a sztrájk sikerrel zárul.

A film felszínes történelmi-politikai tanfolyam, nézhető és meglehetősen szellemes szituációkban feloldva, az eredetiség jelei nélkül. Siker lesz.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/11 39. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7661