KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/január
1895–1995
• Bikácsy Gergely: Lumière vonatán A mozgókép Pacific Szimfóniái
• Peternák Miklós: A következő száz év Filmutópia
HISTÓRIA
• N. N.: A tizenötezredik pillanat Minden kép kordokumentum?
• Bori Erzsébet: Itt lapátol a kommunista párt! Privát Németország
MAGYAR MŰHELY
• Zsugán István: Pelikán ladikján Beszélgetés Bacsó Péterrel
• Sneé Péter: Honi kihívások Beszélgetés Gárdos Péterrel
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• Schubert Gusztáv: A vérnősző angyal Született gyilkosok
• Könczöl Csaba: Játék és szimuláció Ölj számítógépen!
KÖNYV
• Hirsch Tibor: Ha Bolyai, akkor nem-euklideszi Frivol múzsa
• Váradi Júlia: A Meseautó esélye Beszélgetés Király Jenővel
• Kovács András Bálint: A Meseautó esélye Beszélgetés Király Jenővel
FESZTIVÁL
• Kovács András Bálint: Az elfeledett nevetés Pordenone
RETROSPEKTÍV
• Bori Erzsébet: Élet a dobozban Film-múzeum
• Antal István: A szem és a fül Lengyel avantgárd
LÁTTUK MÉG
• Takács Ferenc: Bronxi mese
• Bori Erzsébet: Kétségek között
• Bíró Péter: A specialista
• Mockler János: Egy lány miatt
• Schubert Gusztáv: Veszélyes vizeken

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Monty Python repülő CD-ROM-jai

N. N.

 

Talán kevesen tudják, hogy a szertelen Monty Python tagok, ezek az „örök gyerekek” számítógépes játékok készítésében is részt vettek – igaz, csak közvetve, az amerikai 7th level cégen keresztül. Az 1994 és ’97 között működő 7th level termékei voltaképp a multimédia programok és számítógépes játékok kereszteződései: látványos, interaktív show-műsorok, melyek a TV nézők helyett a monitorok előtt ülőket veszik célba, ugyanakkor számtalan játékelemet is tartalmaznak. A legsikerültebb játék az 1995-ös Monty Python and the Quest for the Holy Grail volt, amely viszonylag hűen követte a mintegy húsz évvel azelőtt készített Gyalog-galopp történetét: Arthur királyt és hű szolgáját irányítva kell végiggaloppoznunk Anglián, hogy csapatot toborozzunk magunk köré, és felkutassuk a Szent Grált. A játékban a film összes fontosabb jelenete visszatér: ha megállunk valamelyik helyszínen, akkor először rendszerint Terry Gilliam valamelyik őrült animációját láthatjuk, utána az adott jelenet hangulatát idéző játék következik. A pestises faluban mondjuk hullatetriszt játszhatunk, ahol sírgödröket kell megtöltenünk a mélybe zuhanó, különböző szögben meggörbült halottakkal; ezek közül jó néhány azonban még él, és megpróbál elmászni, úgyhogy ilyenkor egy baltával kell a túlvilágra segíteni őket. Rossznyavalya várában szüzek mezítelen hátsófelét paskolhatjuk, másutt boszorkányt égethetünk, megküzdhetünk a fekete lovaggal (a cél természetesen itt is a végtagok lemetélése), sőt, akár európai és afrikai töketlen fecskéket is „számszeríj-végre” kaphatunk.

A többi 7th level játék közül meg kell még említeni a Meaning of the Life-ot, amely az 1983-as Az élet értelme című film lapján készült, valamint a Monty Python’s Complete Waste of Time-ot, amely afféle virtuális show volt, telepakolva idétlen vicceket, animációikat, zenéket, hanghatásokat tartalmazó képernyővédőkkel: segítségével windows-unkat teljesen Monty Python ízűre formázhatjuk – egyszóval végképp megbolondíthatjuk.

 

 

Hasznos linkek:

 

www.7thlevel.com

http://www.montypython.net/

http://www.pythonet.org/


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/03 38. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3237