KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/december
KRÓNIKA
• N. N.: [Illés György 80 éves]

• Turcsányi Sándor: A szabadság fantomjai Lázadó film
• Csejdy András: James Dean, a rebellis Lázadó film
• Bikácsy Gergely: Ellázadók A francia film zendülői
• Dániel Ferenc: Orosz Kronosz Szokurov körei
• Ardai Zoltán: Tengermélyi aszály Quay-kino
• Bakács Tibor Settenkedő: Tekercsek az idő mélyén Tiltott ösvény
• Antal István: Fény Lumière
• Durst György: Száz dióból egy Feljegyzéseimből, félúton
• Jancsó Miklós: Thai Binh Capa képei
• Déri Zsolt: Botrány! Gainsbourg
• Schubert Gusztáv: Feslett bimbók Lolita-jelenség
KRITIKA
• Reményi József Tamás: Játszi középkor Három szín
• Báron György: Asszonyok földje A magzat
• Bérczes László: Átlag Vérvonal
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Szeress Mexikóban
• Bori Erzsébet: Cápafióka
• Mockler János: Dermedt szív
• Békés Pál: Hármasfogat
• Tamás Amaryllis: Szabadnapos baba
• Barotányi Zoltán: Sztriptízgyilkos
• Fáber András: Az ügyfél
• Tamás Amaryllis: Az oroszlánkirály
• Bíró Péter: Időzsaru
• Hungler Tímea: Időzített bomba
• Schubert Gusztáv: Karácsonyi lidércnyomás

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A gödör

Nedbál Miklós

 

Egy lány rohan kétségbeesve, mocskos, szakadt ruhában, lábán lerongyolódott zokni. Menekül valami elől, zihálva megérkezik egy iskolába, ahol a telefonhoz rohan, de beleszólni már nem tud. Csak sikítani. Valami nagy titok lesz itt, gondolhatja a szakaavatott moziba járó. Titok van, de nem nagy durranás; a kereskedelmi híradókon felnövő tini-nemzedéknek ez semmi. A poént azért nem lövöm le. Megteszi ezt majd a főszereplő, Liz Dunn (Thora Birch az Amerikai szépségből), persze csak a film végén.

Nick Hamm több mint tíz évvel ezelőtt olvasta először Guy Burt A gödör után című regényét. Habár már akkor nagy hatással volt rá, a celluloidra való adaptálás még pár évet váratott magára. Hamm eleinte a színház világában mozgott, majd tévé drámákat készített. Első filmjét 1997-ben Martha Meet Frank, Daniel and Laurence címmel rendezte. A gödör forgatását 2000 nyarán kezdte. A filmben négy tinédzser egy második világháborús bunkerben tölt el pár napot brahiból, csupán a hecc kedvéért. A kijáratot valaki bezárja, aztán a dolgok kezdenek rosszra fordulni. Sőt, mintha figyelnék őket – vagy mégsem? A nagy titkot Liz pszichológusa próbálja kideríteni a lány egyre zűrösebb és érthetetlenebb elbeszélése alapján. A flash backekre épülő moziban más és más verziók peregnek, míg végül kiderül az igazság – ami csak odaát van. Mert a pszichológusnőn kívül senki nem tudja meg.

A film részben emlékeztethet Golding A legyek ura című regényére, de a ma oly’ népszerű Big Brother-érzés is felmerülhet a nézőben a bunkerben napokat eltöltő fiatalok láttán. Ennek köszönhetően A gödör valamivel több, mint egy átlagos tini-thriller, de nem sokkal. Csend és síri hullaszag. És még a pattogatott kukoricából is marad…


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/02 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2088