KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/november
• Mikola Gyöngyi: Akik sosem győztek Fábri Zoltán
• Illés György: Vádló a védőről Fábri Zoltán
• Jancsó Miklós: A Rio de la Plata mentén Fábri Zoltán
MAGYAR FILM
• Kornis Mihály: Bűvös Enyedi Bűvös vadász
• Bakács Tibor Settenkedő: Szerelmes fejvadász Bűvös vadász
• Zsugán István: Mentőöv: a videó Beszélgetés Szomjas Györggyel
MÉDIA
• György Péter: Van Gogh, a segéderő Reklámvilág
• Kozma György: Túlfogyasztás Búcsú a reklámoktól
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Velencei biciklisták Jegyzetek az 51. Biennáléról
TELEVÍZÓ
• Almási Miklós: Ki emlékszik még a brillantinra? A TNT filmmúzeuma
KRITIKA
• Dániel Ferenc: A fej problémája Amatőr
• Ardai Zoltán: Ázó tájon Puszta formalitás
LÁTTUK MÉG
• Bíró Péter: Forrest Gump
• Nagy Gergely: A mi házunk
• Nánay Bence: Pancserock
• Takács Ferenc: Szabadesés
• Mockler János: Az arc nélküli ember
• Tamás Amaryllis: A Philadelphia-kísérlet folytatódik
• Hungler Tímea: Sorsjegyesek
• Sneé Péter: Jack, a villám
• Schubert Gusztáv: A pokol angyala

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Műkincshajsza

Géczi Zoltán

Sap ji sang ciu/Chinese Zodiac – kínai, 2012. Rendezte: Jackie Chan. Szereplők: Jackie Chan, Oliver Platt, Qi Shu. Forgalmazó: Universal. 109 perc.

 


Jackie Chan számára elfogadhatatlan a visszavonulás gondolata; teljes felnőtt életét a filmszakmában töltötte, vagy forgatást készített elő, vagy kamera előtt dolgozott, vagy filmet promótált, szívét és lelkét, számos alkalommal vérét is adva a szórakoztatás szent ügyéért. A 2000-es években bemutatott, komolyabb hangvételű produkciók (Shaolin, 1911) után, immáron hatvanhoz közeledvén idézte meg a hosszú karrierje egyik csúcsát jelentő Istenek fegyverzete-sorozatot, miközben produkciós világrekordot állított fel: a Műkincshajsza kreditlistáján nem kevesebb, mint tizenöt alkalommal kerül említésre a neve, íróként, rendezőként, főszereplőként, akciókoreográfusként, zeneszerzőként s még megannyi poszton tett számottevő erőfeszítéseket az ily módon one man shownak tekinthető kalandfilm sikeréért.


Az egzotikus helyszíneken játszódó, Európa és Ázsia között ingázó cselekmény tipikus JC-forgatókönyv: infantilis helyzetkomikum és merész akció keveredik, bár a védjegyszerű kaszkadőrmunka hősünk előrehaladott korából adódóan sem olyan vad és sodró, mint a két évtizeddel korábbi filmekben, ahogy a harci jelenetek dinamikája is szelídebb. Az elrabolt kínai műkincsek visszahonosításáért síkra szálló mestertolvaj és csapata története nem nélkülözi a jól megszokott, szögegyszerű erkölcsi tanulságokat, miközben a több nyelven beszélő nemzetközi stáb direktoraként a globális filmpiac elvárásainak is szorgalmasan igyekszik megfelelni. Kérdéses, hogy a kortárs akciófilmek világában bájosan anakronisztikus, naiv komédiázás mennyire képes megszólítani a nyugati közönséget, de JC legendájának kikezdhetetlenségét példázza, hogy az ázsiai rajongók lankadatlan szeretete önmagában is bőséggel elég volt a dörgedelmes kasszasikerhez.


Extrák: semmi.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/09 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11715