KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/április
KRÓNIKA
• N. N.: Derek Jarman (1942–1994)
• N. N.: Pályázati eredmények
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Kovács András Bálint: A kisterem és a nagyterem Filmszemle után
• N. N.: A 25. Magyar Filmszemle díjazottjai
• Turcsányi Sándor: Tánc az ördöggel Játékfilm
• Hirsch Tibor: Kelet-európai roncsok Játékfilm
• Báron György: Saját halál Dokumentumfilm
• Hegyi Gyula: A megnyesett répa kizöldül Dokumentumfilm
• Schubert Gusztáv: Szegény gazdagok Szociofilm

• Földényi F. László: Egy jó német Schindler listája
• Mihancsik Zsófia: Spielberg bárkája Kerékasztal-beszélgetés
GREENAWAY
• Ardai Zoltán: Leviatán cicomái A mâconi gyermek

• Bikácsy Gergely: A nyugalom tengere Ozu és Tokió
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Mammut-idők Vasisten gyermekei
• Koltai Ágnes: Emberi színjátékok Fényérzékeny történet
• Dániel Ferenc: A munkásosztály a kocsmába megy Kőzápor
• Dér András: Hűha! Keretbe feszítve
• Hirsch Tibor: A művész, az valaki más Beszélgetés Jon Josttal
FESZTIVÁL
• Kozma György: Milyen rendes gádzsók Cigányfilmek fesztiválja
• Bojár Iván András: Jó utak Latcho Drom
LÁTTUK MÉG
• Schubert Gusztáv: Apám nevében
• Schubert Gusztáv: Napok romjai
• Koltai Ágnes: Az őrszem
• Turcsányi Sándor: Tökéletes világ
• Kovács András Bálint: Alberto expressz
• Tamás Amaryllis: A két Lotti
• Bíró Péter: Amerika fegyverben

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Végképp eltörölni

Hungler Tímea

Hősünk – az egykori trónfosztott szépségkirálynő, Vanessa Williams koronatanú. Komoly hadi titkok tudora, kinek púderkompaktja terhelő adatoktól teljes CD-romot rejt. Vonzza is a bajt rendesen. Ahová formás lábait beteszi, ott a bérgyilkos a parlagon is megterem. Védelmét a tárgyalásig az elsőszámú FBI-kommandó-király látja el, egy több mint testőr, valóságos élő pajzs: Arnold Schwarzenegger. Arnie tudja mi a dörgés. Egyik kezében ekeszarv, másik kezében hőérzékelő automata ágyúnaszád; csípőből tüzel, lábbal tipor és mindeközben gondolkodni sem felejt el. Ez utóbbi nem is árt; filmünkben dúl az ármány: a Cég lepaktált a főcsecsen terroristával, Alekszej Grigorjeviccsel vagy Grigorij Alekszejevicesel.

Célszerű hát a szép Vanessát pudriéjával egyetemben biztonságba helyezni a kínai halárusnál. Arnie csipogóját azonban lehallgatják, így hiába a megbeszélt találka a majomháznál, már minden bokor alján gubbaszt egy-két korrupt szövetségi. A mi fiunkat viszont nem olyan fából faragták! Lélekjelenlétét bizonyítandó szétlő egy terráriumot, megosztva a munka javát egy aligátorral. Hiába: egy Schwarzeneggert nehéz végképp eltörölni.

Ami a fegyverarzenál mellett elsősorban a hajdani body-builder fejlett öniróniájának köszönhető. Ezen aprócska tulajdonság emeli legújabb filmjét a nézhető kategóriába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/09 63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=347