KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
   1994/április
KRÓNIKA
• N. N.: Derek Jarman (1942–1994)
• N. N.: Pályázati eredmények
• N. N.: Hibaigazítás
FILMSZEMLE
• Kovács András Bálint: A kisterem és a nagyterem Filmszemle után
• N. N.: A 25. Magyar Filmszemle díjazottjai
• Turcsányi Sándor: Tánc az ördöggel Játékfilm
• Hirsch Tibor: Kelet-európai roncsok Játékfilm
• Báron György: Saját halál Dokumentumfilm
• Hegyi Gyula: A megnyesett répa kizöldül Dokumentumfilm
• Schubert Gusztáv: Szegény gazdagok Szociofilm

• Földényi F. László: Egy jó német Schindler listája
• Mihancsik Zsófia: Spielberg bárkája Kerékasztal-beszélgetés
GREENAWAY
• Ardai Zoltán: Leviatán cicomái A mâconi gyermek

• Bikácsy Gergely: A nyugalom tengere Ozu és Tokió
KRITIKA
• Bikácsy Gergely: Mammut-idők Vasisten gyermekei
• Koltai Ágnes: Emberi színjátékok Fényérzékeny történet
• Dániel Ferenc: A munkásosztály a kocsmába megy Kőzápor
• Dér András: Hűha! Keretbe feszítve
• Hirsch Tibor: A művész, az valaki más Beszélgetés Jon Josttal
FESZTIVÁL
• Kozma György: Milyen rendes gádzsók Cigányfilmek fesztiválja
• Bojár Iván András: Jó utak Latcho Drom
LÁTTUK MÉG
• Schubert Gusztáv: Apám nevében
• Schubert Gusztáv: Napok romjai
• Koltai Ágnes: Az őrszem
• Turcsányi Sándor: Tökéletes világ
• Kovács András Bálint: Alberto expressz
• Tamás Amaryllis: A két Lotti
• Bíró Péter: Amerika fegyverben

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Újrakezdők

Barkóczi Janka

Happy Ending – dán, 2019. Rendezte: Hella Joof. Írta: Mette Heeno. Kép: Kim Hogh. Zene: Flemming Nordkrog. Szereplők: Kurt Ravn (Peter), Birthe Neumann (Helle), Tammi Ost (Alice), Claus Flygare (Claus). Gyártó: Happy Ending Film. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 110 perc.

 

Peter egy hosszú és sikeres karrier végén nyugdíjba vonul, azonban számára ez nem tragédia, inkább valami újnak a kezdete. Szép és hűséges felesége, Helle, hiába bízik abban, hogy a kitartó várakozással töltött évtizedek után most majd több időt töltenek egymással, a férfinak más tervei vannak. A továbbiakban sem szeretne Helle szoknyáján üldögélni hatalmas házuk idilli virágoskertjében, inkább részesedést vesz egy ausztriai borászatban a megtakarított pénzükből. Lassan kiderül, hogy a házaspár tökéletesnek tűnő, közös élete valójában hamis látszat, és mindkettőjüknek már régóta valami másra lenne szüksége. Peter a szakítást követően megpróbálja bebizonyítani, hogy felette nem múlik az idő és még mindig képes lépést tartani a fiatalokkal, Helle pedig olyan kalandokba keveredik, amikre egyébként gondolni sem mert volna. Vajon a kis kitérő ellenére visszatalálnak a régi életükhöz, vagy valami végérvényesen megváltozik a friss élmények hatására?

Hella Joof romantikus vígjátékaiban valahogy a legdrámaibb családi gubancok is derűs könnyedséggel oldódnak meg. A magyar nézők legutóbb a Szerelem Máltánt láthatták a rendezőtől, ahol egy válófélben lévő, középkorú asszony és két lánya a napfényes mediterrán nyaralóövezetben lelt gyógyírt minden fájdalmára. A feminizmussal kacérkodó női nézőpont itt és Joof többi filmjében is erősen jelen van, de empatikus humorba csomagolva könnyen fogyasztható. Az Újrakezdők sem más, mint egyszeri nyári mulatság, egy nem túl bonyolult, sőt kissé esetlen történettel, amelyet remek dán színészek tesznek szórakoztatóvá.  Helle-t a Születésnapból és A birodalom sorozatból ismert Birthe Neumann alakítja, míg Petert a nem kevésbé népszerű Kurt Ravn. Egyikük sem ma kezdte a pályát, ám láthatóan a csúcson vannak, bármikor simán elhitetik, hogy a hetven az új húsz.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/08 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14186