KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/december
MAGYAR MŰHELY
• Jancsó Miklós: A kövek üzenete Forgatási napló

• Dániel Ferenc: Traktort, párttitkárt vegyenek!
MAGYAR MŰHELY
• Zsugán István: Egy titkos filmrendező Beszélgetés Ember Judittal
• Kovács András Bálint: A játékfilm esete a dokumentumfilmmel A történet újraélesztése
FESZTIVÁL
• Sipos Júlia: Közös szennyesünk A zöld hegy
• Turcsányi Sándor: Török idők Yilmaz Güney után
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• Csepeli György: A rendező, az operatőr és a gyilkos A média öl
• Kovács András Bálint: Kaki, pisi, fing
• Schubert Gusztáv: Meg egy szó a szépművészetekről

• Almási Miklós: A (film)birodalom visszavág Feltámad a mozizás?
KÖNYV
• Bernáth Gábor: A tiszta háború
• Földényi F. László: A posztmodern lélek mozija Wagnertől a CNN-ig
ANIMÁCIÓ
• Bóna László: Jó éjszakát Disneyvel! Agresszív animáció
• Lőrincz Éva: Hupikék falanszter Szelíd animáció
KRITIKA
• Reményi József Tamás: Csorba csészéink Vigyázók
• Koltai Ágnes: Lenin és a gyapjúzokni A gorilla délben fürdik
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: A bérgyilkosnő
• Koltai Ágnes: Tito és én
• Barotányi Zoltán: Célkeresztben
• Fáber András: A farkas árnyéka
• Ardai Zoltán: Tökéletes célpont
• Harmat György: Jessie Lee bosszúja
• Tamás Amaryllis: Nagy durranás 2.

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Mianyánk kivan

Parádi Orsolya

 

A homoszexualitás tematikáját mindig is irigylésre méltóan természetesen és lazán kezelték a spanyolok. A melegek náluk a coming out-on rég túl vannak. Almodóvar mellett Manuel Gomez Pereira is foglalkozott már a testiség és a vágy természetével a nagysikerű Szájból szájba és Lábad között című opuszaiban. Új filmjében tükröződnek a közelmúlt nagy horderejű változásai a spanyol melegfronton: június óta az azonos neműek is házasságot köthetnek egymással.

A történet szerint az első kollektív meleg esküvőt készülnek megrendezni Madridban, egy tucatnyi meleg pár vár arra, hogy igent mondhasson kedvesének. A film hat pasi és mamáik fordulatokban gazdag két napját festi le humorral és a szokásos homo-sztereotípiák elkerülésével. A nagy döntés előtt álló fiúk között adódó problémák teljesen életszerűek és bármelyik hetero párra érvényesek lehetnek. A szociális különbségeket megfejeli a szülők erős személyisége és gondoskodási ösztöne. Még egy kiugrási kísérlet is történik, és néhány összeomlást is kihordanak lábon hőseink, hogy a történet végére az anyák, a Királynők segédletével mégis a helyére kerüljön minden.

Pereirát dicséri, hogy fantasztikus színészgárdát hozott össze a legnagyobb spanyol színésznőkkel: Verónica Forquét, az egzaltált nimfománt Kikaként ismertük meg, Carmen Maura az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén főhőse volt. Marisa Paredest is sokszor láttuk Almodóvar filmjeiben, például a Titkom virágában. Itt ünnepelt színésznőt játszik, aki fia révén kerül párba a Rossz nevelésben papot alakító Lluís Homarral, saját spanglit szívó kertészével. Kettejük jelenetei a kiváló alakítások és a klasszikusan megtekert történet mellett a komédia legjobb pillanatait adják. Ha meleg pasi lennék, azonnal elvinném a szüleimet erre a filmre. Sőt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/01 61-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8496