KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/december
MAGYAR MŰHELY
• Jancsó Miklós: A kövek üzenete Forgatási napló

• Dániel Ferenc: Traktort, párttitkárt vegyenek!
MAGYAR MŰHELY
• Zsugán István: Egy titkos filmrendező Beszélgetés Ember Judittal
• Kovács András Bálint: A játékfilm esete a dokumentumfilmmel A történet újraélesztése
FESZTIVÁL
• Sipos Júlia: Közös szennyesünk A zöld hegy
• Turcsányi Sándor: Török idők Yilmaz Güney után
VIZUÁLIS ERŐSZAK
• Csepeli György: A rendező, az operatőr és a gyilkos A média öl
• Kovács András Bálint: Kaki, pisi, fing
• Schubert Gusztáv: Meg egy szó a szépművészetekről

• Almási Miklós: A (film)birodalom visszavág Feltámad a mozizás?
KÖNYV
• Bernáth Gábor: A tiszta háború
• Földényi F. László: A posztmodern lélek mozija Wagnertől a CNN-ig
ANIMÁCIÓ
• Bóna László: Jó éjszakát Disneyvel! Agresszív animáció
• Lőrincz Éva: Hupikék falanszter Szelíd animáció
KRITIKA
• Reményi József Tamás: Csorba csészéink Vigyázók
• Koltai Ágnes: Lenin és a gyapjúzokni A gorilla délben fürdik
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: A bérgyilkosnő
• Koltai Ágnes: Tito és én
• Barotányi Zoltán: Célkeresztben
• Fáber András: A farkas árnyéka
• Ardai Zoltán: Tökéletes célpont
• Harmat György: Jessie Lee bosszúja
• Tamás Amaryllis: Nagy durranás 2.

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Michelangelo Antonioni, Pedro Almodóvar és Wong Kar-wai. Ha van „három tenor” a filművészetben, ez az. A tervezett közös film témája kevésbé meglepő: az Erosz két nő sorsát követi, akik ugyanabba a férfiba szerelmesek. A forgatást a tervek szerint a nyolcvankilenc éves olasz mester kezdi Toscanában. A film részben digitális videóra készül, Antonioni Az oberwaldi titokban (1979) elsőként kísérletezett a videó filmes felhasználásával.

 

*

 

Wim Wenders produkciós cége, a Road Movies másfél órás filmösszeállítást tervez, amelyben neves rendezők 7-8 perces rövidfilmet készítenek az Időről. Az alkotók között található Bertolucci, Godard, Jarmusch, Kaurismäki, Lynch, Marker, Kaige, Roeg, Menzel, Figgis és Spike Lee. A Wenders által forgatott záróepizód a Párizs, Texas alternatív befejezése, amely arról szól, mi történt volna, ha a Nastassja Kinski által alakított hősnő tíz perces késése következtében nem találkozik a kisfiával.

 

*

 

Jön a Trainspotting 2? Irwin Welsh mindenestre már írja a folytatást (Pornófilm), amelyben az egyes számú angol kultfilm hőseit tíz évvel a történtek után látjuk majd viszont. A folytatásban nemcsak a hősök változnak meg, hanem, ha Welshen múlik, a szereplők is, aki szerint „érdekesebb lenne, ha a karaktereket, más színészek játszanák”. Danny Boyle mindenesetre ragaszkodik a Trainspotting szereplőihez, jelenleg Robert Carlyle-lal forgat (28 nappal később), Solomon Grundy című filmjének főszerepére pedig Ewan McGregort kérte fel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/12 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3519