KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/november
KRÓNIKA
• N. N.: Odeon
• Kovács András Bálint: Christian Metz halálára
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Filmművészet, nulla év Velence
• Bikácsy Gergely: Az előretolt fényőrség Godard, a félkegyelmű
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Aranykor és utóélet A hatvanas évek mozija
• Gaál István: Gazdag pillanatok Részletek egy portréfilmből
• Ozsda Erika: A kis vakond Forgatási riport – képregény
• Kozma György: És mi van, ha mégis erkölcsromboló a mozi? Hamlet és Magenheim

• Gelencsér Gábor: Iskolamozi Beszélgetés Lányi Andrással
KÖNYV
• Kelemen Sándor: Peternák Miklós: Új képfajtákról

• Báron György: Hideg fej, hideg szív, játékos test Ismeretlen ismerősök: Atom Egoyan
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Sursum corda A túrkevei angol báró
KRITIKA
• Balassa Péter: Szépen, nyugodtan, egyszerűen Senkiföldje
• Ardai Zoltán: Kifosztott szemfényvesztők A turné
• Turcsányi Sándor: Sózzuk meg a farkát! Live Show
• Hegyi Gyula: Kínai vízum Őszi hold
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: A cementkert
• Báron György: Az örömváros
• Hirsch Tibor: A cég
• Turcsányi Sándor: Gyilkos nap
• Barotányi Zoltán: Felelősségünk teljes tudatában
• Mockler János: Tina
• Tamás Amaryllis: Nyomul a 8. Dimenzió!
• Bíró Péter: Úton hazafelé
• Harmat György: Sliver

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Végképp eltörölni

Hungler Tímea

Hősünk – az egykori trónfosztott szépségkirálynő, Vanessa Williams koronatanú. Komoly hadi titkok tudora, kinek púderkompaktja terhelő adatoktól teljes CD-romot rejt. Vonzza is a bajt rendesen. Ahová formás lábait beteszi, ott a bérgyilkos a parlagon is megterem. Védelmét a tárgyalásig az elsőszámú FBI-kommandó-király látja el, egy több mint testőr, valóságos élő pajzs: Arnold Schwarzenegger. Arnie tudja mi a dörgés. Egyik kezében ekeszarv, másik kezében hőérzékelő automata ágyúnaszád; csípőből tüzel, lábbal tipor és mindeközben gondolkodni sem felejt el. Ez utóbbi nem is árt; filmünkben dúl az ármány: a Cég lepaktált a főcsecsen terroristával, Alekszej Grigorjeviccsel vagy Grigorij Alekszejevicesel.

Célszerű hát a szép Vanessát pudriéjával egyetemben biztonságba helyezni a kínai halárusnál. Arnie csipogóját azonban lehallgatják, így hiába a megbeszélt találka a majomháznál, már minden bokor alján gubbaszt egy-két korrupt szövetségi. A mi fiunkat viszont nem olyan fából faragták! Lélekjelenlétét bizonyítandó szétlő egy terráriumot, megosztva a munka javát egy aligátorral. Hiába: egy Schwarzeneggert nehéz végképp eltörölni.

Ami a fegyverarzenál mellett elsősorban a hajdani body-builder fejlett öniróniájának köszönhető. Ezen aprócska tulajdonság emeli legújabb filmjét a nézhető kategóriába.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/09 63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=347