KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/november
KRÓNIKA
• N. N.: Odeon
• Kovács András Bálint: Christian Metz halálára
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Filmművészet, nulla év Velence
• Bikácsy Gergely: Az előretolt fényőrség Godard, a félkegyelmű
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Aranykor és utóélet A hatvanas évek mozija
• Gaál István: Gazdag pillanatok Részletek egy portréfilmből
• Ozsda Erika: A kis vakond Forgatási riport – képregény
• Kozma György: És mi van, ha mégis erkölcsromboló a mozi? Hamlet és Magenheim

• Gelencsér Gábor: Iskolamozi Beszélgetés Lányi Andrással
KÖNYV
• Kelemen Sándor: Peternák Miklós: Új képfajtákról

• Báron György: Hideg fej, hideg szív, játékos test Ismeretlen ismerősök: Atom Egoyan
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Sursum corda A túrkevei angol báró
KRITIKA
• Balassa Péter: Szépen, nyugodtan, egyszerűen Senkiföldje
• Ardai Zoltán: Kifosztott szemfényvesztők A turné
• Turcsányi Sándor: Sózzuk meg a farkát! Live Show
• Hegyi Gyula: Kínai vízum Őszi hold
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: A cementkert
• Báron György: Az örömváros
• Hirsch Tibor: A cég
• Turcsányi Sándor: Gyilkos nap
• Barotányi Zoltán: Felelősségünk teljes tudatában
• Mockler János: Tina
• Tamás Amaryllis: Nyomul a 8. Dimenzió!
• Bíró Péter: Úton hazafelé
• Harmat György: Sliver

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Pedro Almodóvar készülő filmjének (Szerelem, még egyszer) már a szereposztása is rendhagyó, a női főszerepet John Travoltára osztotta, akinek a franciák ügyeletes szépségeszménye, Laetetia Casta anyját kell majd eljátszania. A kosztümöket Jean-Paul Gaultier tervezi (a Kikában már dolgozott Almodóvarral), a filmzenét többek között a Gipsy King és Madonna jegyzi.

 

*

 

Mióta Abel Gance megalkotta gigantikus Napóleon-mozgókörképét, a filmesek több száz filmben rekonstruálták a „kis káplár” életének mozzanatait. Jean-Claude Carriere forgatókönyve egy eddig homályban maradt részletet bont ki, a Szent Ilona-szigetére száműzött császár és foglára lányának kapcsolatát meséli el. A rendező: Patrice Chéreau.

 

*

 

Egyetlen amerikai elnök sem kerülheti el sorsát: Oliver Stone kamerája elől nincs menekvés. A Kennedy-gyilkosság iránti érdeklődést újra felkeltő JFK és a Nixon-portré után Stone a Ronald Reagan elleni merényletről forgat játékfilmet, A nap, amikor lelőtték Reagant címmel.

 

*

 

Elkészült Hitchcock Hátsó ablak című klasszikusának újabb verziója: a koreai Son Jae-Gon Az ember, aki túl sokat látott című független filmjében a gyilkos szemszögéből gondolja újra a történetet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3222