KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/november
KRÓNIKA
• N. N.: Odeon
• Kovács András Bálint: Christian Metz halálára
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Filmművészet, nulla év Velence
• Bikácsy Gergely: Az előretolt fényőrség Godard, a félkegyelmű
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Aranykor és utóélet A hatvanas évek mozija
• Gaál István: Gazdag pillanatok Részletek egy portréfilmből
• Ozsda Erika: A kis vakond Forgatási riport – képregény
• Kozma György: És mi van, ha mégis erkölcsromboló a mozi? Hamlet és Magenheim

• Gelencsér Gábor: Iskolamozi Beszélgetés Lányi Andrással
KÖNYV
• Kelemen Sándor: Peternák Miklós: Új képfajtákról

• Báron György: Hideg fej, hideg szív, játékos test Ismeretlen ismerősök: Atom Egoyan
1895–1995
• Molnár Gál Péter: Sursum corda A túrkevei angol báró
KRITIKA
• Balassa Péter: Szépen, nyugodtan, egyszerűen Senkiföldje
• Ardai Zoltán: Kifosztott szemfényvesztők A turné
• Turcsányi Sándor: Sózzuk meg a farkát! Live Show
• Hegyi Gyula: Kínai vízum Őszi hold
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: A cementkert
• Báron György: Az örömváros
• Hirsch Tibor: A cég
• Turcsányi Sándor: Gyilkos nap
• Barotányi Zoltán: Felelősségünk teljes tudatában
• Mockler János: Tina
• Tamás Amaryllis: Nyomul a 8. Dimenzió!
• Bíró Péter: Úton hazafelé
• Harmat György: Sliver

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Széftörők

Kovács Marcell

 

Steven Soderbergh és George Clooney közös cégének produkciója a Tripla vagy semmi paródiájának is beillő kasszafúrós sztori. Flancos Las Vegas-i kaszinók hi-tech kifosztása helyett öt sorsüldözött balek ügyetlenkedik egy lepattant külvárosi ékszerüzlet széfjével. Ám a szerencse most sem veszi pártfogásába őket, hibát hibára halmoznak, míg végül elúszik a nagy lehetőség, még csak el sem jutnak a mackóig. Nem lőttem le a poént, a vállalkozás kimenetele egy pillanatig sem kétséges. A brigád eltántoríthatatlanul fűrészeli a faágat maga alatt, a történet báját éppen az önsorsrontásra irányuló lankadatlan és roppant eredményes igyekezetük adja.

Az ilyen viccesen kilátástalan prolikomédiákhoz Európában értenek igazán, a Széftörők dörzsölt producerei biztosra mentek, amikor a Dicső tizenegy méregdrága remake-jének sundance-esre hangolt ikerdarabjául a Gassman-Mastroianni-Toto-Cardinale válogatott 1958-as sikerét, a Palimadarakat forgattatták újra.

Az amerikai független vagy független-szerű mozi jól ismert arcai nagy élvezettel bohóckodják végig a nem ritkán burleszkbe hajló helyzeteket, néhány jelenet erejéig még Clooney is tiszteletét teszi. A cselekmény lendületéhez jobban passzoló, merész és eleven rendezői-vágói közreműködés mellett ez a gárda feltehetőleg ugyanilyen jól teljesített volna, ha nem jobban.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/05 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2255