KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/augusztus
MAGYAR MŰHELY
• Losonczi Ágnes: Történelmi sasszék Dokumentumfilm kell, de kinek?
FORGATÓKÖNYV
• Nádas Péter: A fotográfia szép története Filmnovella 1.

• Bikácsy Gergely: Eltűnt gyarmatok nyomában Kokinkína
RETROSPEKTÍV
• Földényi F. László: A gépírólány esete a filmrendezővel Mauritz Stiller modernsége
TELEVÍZÓ
• B. Vörös Gizella: Jelenetek két híradóból „Váltsunk témát...”

• Király Jenő: A felébredt test Szexuálesztétikai elmélkedések
AKCIÓMOZI
• Sárközi Dezső: Sárkány-karrier Bruce Lee
• Schubert Gusztáv: Kungfuciusz
LÁTTUK MÉG
• Hirsch Tibor: Benny és Joon
• Koltai Ágnes: Idegen közöttünk
• Turcsányi Sándor: Gyilkosság lólépésben
• Békés Pál: Apáca-show
• Mockler János: Banya csak egy van
• Bíró Péter: Nyom nélkül
• Mockler János: Cliffhanger
• Barotányi Zoltán: Kemény vonal
• Harmat György: Holdfény a csatorna felett

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Férfiak nélkül

Bognár Éva

 

Vigyázni kell a férfiakkal! Érzékeny népség, nyafogósak, hamar felfortyanók, de szerencsére könnyen átverhetők is, legalábbis ez derül ki a Mircea Moldovan rendezte román filmből. Kellemesen habkönnyű termelési vígjátékot láthatunk, a faluból elszerződött férfi munkaerő visszahódításáról. A rendező megpróbálja „eladni” a témát, feldobni egy kis folklórral, szerelmi háromszöggel, népmesei figurákkal, és ez az egyveleg valóban elviselhetővé teszi a filmet.

A főszerep Varvaráé, a „férfilelkű” téesz elnöknőé, akinek csavaros női esze és hatalmas szája van, s ezek segítségével csalogatja vissza a férfiakat, ráadásul a téesz ügyeit is rendbehozza. A közélettel párhuzamosan a magánéletben is folyik a harc a férfiakért. Éles párharcot vív a jóképű, okos mérnökért a szép piroskabátos görög lány és a száraz, csúnyuska vénlány tanárnő. A viadalból a tanárnő kerül ki győztesen, mert – mint megtudjuk –, nem elég, ha valaki szép, okos, piros kabátos, és filmet csinál, ha nem tud főzni a szerencsétlen.

A film végére, az „állandó káderfluktuáció” miatt pártában maradt eladónő is megszerzi magának a technikus fiút, és minden jó és szép. A történet véget ért.

Ha a néző hajlik rá, hogy tanmesébe ágyazott gazdaságpolitikai propagandafilmhez váltson jegyet a moziban, egészen kellemesen szórakozhat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/01 40. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8021