KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/augusztus
MAGYAR MŰHELY
• Losonczi Ágnes: Történelmi sasszék Dokumentumfilm kell, de kinek?
FORGATÓKÖNYV
• Nádas Péter: A fotográfia szép története Filmnovella 1.

• Bikácsy Gergely: Eltűnt gyarmatok nyomában Kokinkína
RETROSPEKTÍV
• Földényi F. László: A gépírólány esete a filmrendezővel Mauritz Stiller modernsége
TELEVÍZÓ
• B. Vörös Gizella: Jelenetek két híradóból „Váltsunk témát...”

• Király Jenő: A felébredt test Szexuálesztétikai elmélkedések
AKCIÓMOZI
• Sárközi Dezső: Sárkány-karrier Bruce Lee
• Schubert Gusztáv: Kungfuciusz
LÁTTUK MÉG
• Hirsch Tibor: Benny és Joon
• Koltai Ágnes: Idegen közöttünk
• Turcsányi Sándor: Gyilkosság lólépésben
• Békés Pál: Apáca-show
• Mockler János: Banya csak egy van
• Bíró Péter: Nyom nélkül
• Mockler János: Cliffhanger
• Barotányi Zoltán: Kemény vonal
• Harmat György: Holdfény a csatorna felett

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Gyermekkorunk tangója

Farkas Ágnes

 

Előérzetünk most csal. Nem háborús gyerekkort ábrázol a film. Szinte nem is esik szó a háborúról, pedig az események az első békeévekben játszódnak egy örmény városkában.

Főszereplő: egy család. Mindenekelőtt az összetartásáért makacsul küzdő, szívós, rafinált anya és gyerekei, a színészetért rajongó fiú, az orvosnak készülő lány és a pilótaéletről ábrándozó kamasz. A családhoz tartozik még az önmagát elszánt következetességgel otthontalanságra ítélő, a méltatlankodó patriarcha szerepében tetszelgő, ám szeretetre gyermekien éhes apa és szeretője, a feleség legjobb barátnője.

A család kalandjait líraian groteszk, megkapó pasztell árnyalat színezi a helyi idő szerinti gyerek-prizmán, illetve az emlékezés sajátos szűrőjén keresztül. Kedves humorú, egyéni hangulatú film született.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1987/05 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5293