KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/július
LENGYEL FILM
• Bikácsy Gergely: Lengyel napforduló Zaorski, Gliński, Wajda
• Pálfalvi Lajos: Hattyúdalok Beszélgetés Robert Glińskivel
MAGYAR MŰHELY
• Koltai Tamás: A színész energiaforrás Beszélgetés Halász Péterrel

• Király Jenő: A pornográf szende Összehasonlító szexuálesztétika
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Bengáli dialektus Satyajit Ray
• Báron György: Keleti szél San Francisco
• Hirsch Tibor: Tükör által színről színre Mediawave, Győr
KÉPREGÉNY
• Kozma György: Crac! Boum! Ouf! Tron! Francia képregények

• Hegyi Gyula: Az igazság pillanata Az AIDS filmes metaforái
1895–1995
• Kömlődi Ferenc: Táncolj, Hollywood! A musical aranykora
RETROSPEKTÍV
• Molnár Gál Péter: Harold Lloyd viszonya a tudattalanhoz Testi tréfa
KRITIKA
• Fábry Sándor: A levesben Bele a tutiba
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Tisztességtelen ajánlat
• Schubert Gusztáv: Fekete köpeny
• Turcsányi Sándor: Volt egyszer egy gyilkosság
• Békés Pál: Az 57-es utas
• Sárkány Dezső: Micsoda nő ez a férfi!
• Sneé Péter: Az örömapa

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Szicíliai védelem

Peredi Ágnes

 

A film címe sakk-szakkifejezés, ám a mű megértése nem igényel különösebb sakktudást, csupán türelmet. Abból viszont talán egy kicsit többet az illendőnél. De ha ez megvan, sőt még egy csekélyke érdeklődés is a foszforüveg és a cseh kristályüveg közötti technológiai különbség iránt, akkor megismerkedhetünk egy műtárgylopás bonyolult történetével, hallhatunk megalapozott szakvéleményeket és megcsodálhatjuk a technika vívmányait a modern kriminológiában.

Akiből hiányzik a türelmes megbocsátás, annak számára a film kétségtelenül legnagyobb erénye Nagyezsda Pavlova tánca a Giselle című balettben, melyet a rendezői bőkezűség sokáig láttatni enged.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1982/07 40-41. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7035