KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/július
LENGYEL FILM
• Bikácsy Gergely: Lengyel napforduló Zaorski, Gliński, Wajda
• Pálfalvi Lajos: Hattyúdalok Beszélgetés Robert Glińskivel
MAGYAR MŰHELY
• Koltai Tamás: A színész energiaforrás Beszélgetés Halász Péterrel

• Király Jenő: A pornográf szende Összehasonlító szexuálesztétika
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Bengáli dialektus Satyajit Ray
• Báron György: Keleti szél San Francisco
• Hirsch Tibor: Tükör által színről színre Mediawave, Győr
KÉPREGÉNY
• Kozma György: Crac! Boum! Ouf! Tron! Francia képregények

• Hegyi Gyula: Az igazság pillanata Az AIDS filmes metaforái
1895–1995
• Kömlődi Ferenc: Táncolj, Hollywood! A musical aranykora
RETROSPEKTÍV
• Molnár Gál Péter: Harold Lloyd viszonya a tudattalanhoz Testi tréfa
KRITIKA
• Fábry Sándor: A levesben Bele a tutiba
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Tisztességtelen ajánlat
• Schubert Gusztáv: Fekete köpeny
• Turcsányi Sándor: Volt egyszer egy gyilkosság
• Békés Pál: Az 57-es utas
• Sárkány Dezső: Micsoda nő ez a férfi!
• Sneé Péter: Az örömapa

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hírnök

Sepsi László

The Messengers – amerikai, 2005. Rendezte: Danny Pang, Oxide Pang Chun. Szereplők: Kristen Stewarttal, Dylan McDermott, Penelope Ann Miller. Forgalmazó: Gamma Home Entertainment. 103 perc.

Túlzás volna azt állítani, hogy a Pang-fivérek alsó-hollywoodi kiruccanásából sikertörténet kerekedett. Az itthon főképp A szem és folytatása révén ismerté vált hongkongi rendezőpáros 2008-as önremake-je, a Veszélyes Bangkok Nicolas Cage amúgy is hullámvölgyekkel teli karrierjének egyik mélypontja lett, amihez képest az egy évvel korábban forgatott Hírnök egészen decens munka. A mérsékelt költségvetésű kísértetsztorival a Pang-ikrek nem merészkedtek messze pályájuk forrásvidékétől, csupán beillesztették a hozott anyagot egy minden ízében amerikai történetbe. Az alig néhány karaktert mozgató Hírnök – főszerepben a meglehetőst korlátozott színészi eszköztárral rendelkező Kristen Stewarttal és az American Horror Story első évadjában a mostanihoz hasonló szerepkörben feltűnt Dylan McDermott-tal – a hetvenes évek fordulójának elátkozott épületek köré felhúzott telehorrorjait idézi (lásd például Spielberg Valami gonosz című korai rendezését), pusztán az öt percre jutó direkt ijesztgetések megnövekedett száma jelzi, hogy azóta eltelt négy évtized. Autentikus és erős atmoszférával bíró vidéken járunk valahol Észak-Dakotában, egy napraforgómező közepén álló lepusztult farmon, ahová az új tulajok egy családmentő vállalkozás keretében költöztek a nagyvárosból. Még mielőtt a megszokott csapásirányok mentén kikerekedhetne a történet, hogy a rosszindulatú varjak, a rothadó jelenések és az üres kassza nyomán megroppant családfő vasvillával rakjon takaros halmot véreiből, a férfikarakterek megduplázásával a Hírnök csavar egyet a betonbiztos sémán, az Amityville receptjéről átváltva a távol-keleti rémfilmek a túlvilág lakóit korántsem egyértelműen negatív színben ábrázoló felfogására. Ez a finom hangsúlyeltolódás és a hangulatos képi világ megtekintésre érdemes, de még így is kevés meglepetéssel szolgáló produkcióvá teszik a Hírnököt.

Extrák: előzetes és werkfilm.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/09 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11235