KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/február
POSTA
• Peternák Miklós: Hibaigazítás
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Balassa Péter: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jancsó Miklós: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Kósa Ferenc: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Herskó János: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jankovics Marcell: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Schubert Gusztáv: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Lengyel László: A megőrzés láza Kordokumentum
SPIKE LEE
• Békés Pál: Én fekete vagyok, te meg fehér A Malcolm X amerikai premierjéről

• Földényi F. László: Felhőtlen álmok nyomasztó világa Német ideológiák
• Szilágyi Ákos: Privátsztálin Joszif Visszarionovics Tarzan
FESZTIVÁL
• Báron György: Don Quijote nekiront a vetítővászonnak Szaloniki
• Létay Vera: A szó Izsák szava Genf
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Rossz nyelvek Meztelen ebéd
• Dániel Ferenc: A Ford T-modell Egerek és emberek
• Báron György: A befáslizás művelete Erózió
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Nincs bocsánat
• Fáber András: 1492
• Barotányi Zoltán: Komputer-kémek
• Barotányi Zoltán: Dől a le!
• Turcsányi Sándor: Egy becsületbeli ügy
• Sneé Péter: Puszta acél
• Tamás Amaryllis: Tini krimi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

A képregény nemcsak Hollywoodban és Japánban ihlet filmeket. A párizsi Prima Linea stúdióban a kortárs bande dessinée legjobbjai, Blutch, Lorenzo Matotti, a Dupuy-Berberian duó és az amerikai Charles Burns és Richárd McGuire fogtak össze egy fekete-fehér szkeccs-rajzfilm kedvéért. Címe: Peur(s) du Noir. Félelem a feketétől.

 

*

 

David Fincher (Hetedik, Harcosok klubja) a kevéssé sikeres Pánikszoba után Zodiacról a félelmetes San Franciscó-i sorozatgyilkosról forgat filmet. A film alapjául szolgáló dokumentum-regények szerzője, Robert Greysmith szerint az 1966-78 között dühöngő serial killer a nyomozóhatóságok rivalizálásának köszönheti, hogy kibújhatott a hurokból.

 

*

 

Új filmjének utómunkálatain dolgozik Larry Clark, a Kölykök, a Genya és a Ken Park rendezője. A 2005-ben a mozikba kerülő Wassup Rockers főszereplői latino fiatalok, akik a hip-hop, a punk, és a gördeszkás szubkultúra prominensei közül kerülnek ki. Amatőrszereplők, fél-dokumentarizmus, és az év legjobb soundtrack-je – legalábbis az alkotók ígérete szerint.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8269