KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/február
POSTA
• Peternák Miklós: Hibaigazítás
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Balassa Péter: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jancsó Miklós: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Kósa Ferenc: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Herskó János: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jankovics Marcell: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Schubert Gusztáv: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Lengyel László: A megőrzés láza Kordokumentum
SPIKE LEE
• Békés Pál: Én fekete vagyok, te meg fehér A Malcolm X amerikai premierjéről

• Földényi F. László: Felhőtlen álmok nyomasztó világa Német ideológiák
• Szilágyi Ákos: Privátsztálin Joszif Visszarionovics Tarzan
FESZTIVÁL
• Báron György: Don Quijote nekiront a vetítővászonnak Szaloniki
• Létay Vera: A szó Izsák szava Genf
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Rossz nyelvek Meztelen ebéd
• Dániel Ferenc: A Ford T-modell Egerek és emberek
• Báron György: A befáslizás művelete Erózió
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Nincs bocsánat
• Fáber András: 1492
• Barotányi Zoltán: Komputer-kémek
• Barotányi Zoltán: Dől a le!
• Turcsányi Sándor: Egy becsületbeli ügy
• Sneé Péter: Puszta acél
• Tamás Amaryllis: Tini krimi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nap, széna, eper

Mészáros István

 

A cseh humor leleményeit és sablonjait fölvonultató filmben, ha a falu tanítónője trillázik – sütni fog a nap, ha rosszkedvűen és falsul énekel, akkor minden bizonnyal eső várható. Amikor a falu szépkeblű üdvöskéje és a szomszéd fiú találkozik, általában széna is kerül alájuk. Az egyetlen, ami hiányzik, és csupán a címben jelenik meg: az eper.

Minden egyéb megtalálható: naiv, de tehetséges ifjú, aki a tehenek tejhozamának növelésével váltaná meg a világot, ágyhoz kötött, részeges nagymama, egy aranyos kisfiú, aki megmérgezi a nyulakat, csakhogy már változzon az étrend. Van egy joviális, 300 éves kísértet, egész vásznat betöltő telehold, és vannak muzikális tehenek.

Az igazi főszereplő azonban az Isten háta mögötti falu, ahol az öregasszonyok nyomkereső indiánok módjára lesik ki a mindenkori pletyka-témát, és csupán a megyei párttitkárt félik, ám az újabb látványért még az ő fejéről is leverik a kalapot.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/04 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5862