KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/február
POSTA
• Peternák Miklós: Hibaigazítás
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Balassa Péter: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jancsó Miklós: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Kósa Ferenc: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Herskó János: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jankovics Marcell: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Schubert Gusztáv: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Lengyel László: A megőrzés láza Kordokumentum
SPIKE LEE
• Békés Pál: Én fekete vagyok, te meg fehér A Malcolm X amerikai premierjéről

• Földényi F. László: Felhőtlen álmok nyomasztó világa Német ideológiák
• Szilágyi Ákos: Privátsztálin Joszif Visszarionovics Tarzan
FESZTIVÁL
• Báron György: Don Quijote nekiront a vetítővászonnak Szaloniki
• Létay Vera: A szó Izsák szava Genf
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Rossz nyelvek Meztelen ebéd
• Dániel Ferenc: A Ford T-modell Egerek és emberek
• Báron György: A befáslizás művelete Erózió
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Nincs bocsánat
• Fáber András: 1492
• Barotányi Zoltán: Komputer-kémek
• Barotányi Zoltán: Dől a le!
• Turcsányi Sándor: Egy becsületbeli ügy
• Sneé Péter: Puszta acél
• Tamás Amaryllis: Tini krimi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Quentin Tarantino elhalasztotta következő terve, az Ingenious Bastard című háborús kalandfilm forgatását egy újabb harcművészeti akcióopusz kedvéért, amelyet a Kill Bill sikerén felbuzdulva a 70-es évek legendás hongkongi wu hsziáról mintáz. A tervezett film érdekessége, hogy a rendező állítása szerint teljes egészében mandarin nyelven forgatná le és az amerikai közönség elé csak feliratos verzióban kerülne.

 

*

 

Lassan húsz évvel a Bérgyilkos után John Woo ismét egy Melville film újraforgatására készül: A Paramount stúdió megbízásából az ázsiai kultuszrendező jövőre leforgatja a francia filmes 1970-ben készült Vörös kör című thrillerjét, amely – akárcsak a Bérgyilkos alapjául szolgáló Szamuráj –Alain Delon főszereplésével készült.

 

*

 

Egy brit internetes filmmagazin (screenselect.co.uk) több mint 2000 szavazat alapján összeállította minden idők legrosszabb remake-jeinek listáját. A dobogó legfelső fokára Sylvester Stallone tavalyelőtti Get Cartere került, megelőzve Gus van Sant Psycho-újrafilmjét és az idei Thunderbirds-öt. Az első tízbe olyan meglepetések is bekerültek, mint Martin Scorsesétől a Rettegés foka vagy Soderbergh nagysikerű Dicső tizenegye.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2004/12 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2380