KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/február
POSTA
• Peternák Miklós: Hibaigazítás
MAGYAR MŰHELY
• Kovács András Bálint: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Balassa Péter: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jancsó Miklós: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Kósa Ferenc: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Herskó János: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Jankovics Marcell: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Schubert Gusztáv: Mi a magyar (film) most? Nemzeti filmművészet
• Lengyel László: A megőrzés láza Kordokumentum
SPIKE LEE
• Békés Pál: Én fekete vagyok, te meg fehér A Malcolm X amerikai premierjéről

• Földényi F. László: Felhőtlen álmok nyomasztó világa Német ideológiák
• Szilágyi Ákos: Privátsztálin Joszif Visszarionovics Tarzan
FESZTIVÁL
• Báron György: Don Quijote nekiront a vetítővászonnak Szaloniki
• Létay Vera: A szó Izsák szava Genf
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Rossz nyelvek Meztelen ebéd
• Dániel Ferenc: A Ford T-modell Egerek és emberek
• Báron György: A befáslizás művelete Erózió
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Nincs bocsánat
• Fáber András: 1492
• Barotányi Zoltán: Komputer-kémek
• Barotányi Zoltán: Dől a le!
• Turcsányi Sándor: Egy becsületbeli ügy
• Sneé Péter: Puszta acél
• Tamás Amaryllis: Tini krimi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

A szobatárs

Varga Zoltán

The Roommate – amerikai, 2011. Rendezte: Christian E. Christiansen. Szereplők: Leighton Meester, Minka Kelly, Cam Gigandet. Forgalmazó: InterCom. 87 perc.

Barbet Schroeder 1992-es pszichothrillere, az Egyedülálló nõ megosztaná… mûfajának egyik figyelemre méltó tétele volt, feszült, hátborzongató és pontos tanulmány a megszállottság természetrajzáról. A lakótársa hasonmásává alakuló zavarodott lány történetét a kora huszonéves egyetemi hallgatók közegéhez illesztve láthatjuk új kiadásban A szobatárs címû, álremake-ként felfogható álthrillerben. A feltehetõleg továbbra is az ismeretlenség homályában maradó rendezõ, Christian E. Christiansen munkáját akár a thriller mûfajáról forgatott értekezésnek is tekinthetjük, amennyiben tankönyvbe illõ példa arra, hogy a zsáner történetsémái és suspense-alapú hatásmechanizmusa miként ne érvényesüljenek. Hiába szaporodnak a szobatárs mentális komplikációira utaló gyanús jelek, hiába használ erõszakot a lány nemcsak kellemetlenkedõ riválisai, de olykor önmaga ellen is – mindez a koleszfolyosók és -zuhanyozók miliõjében reménytelenül együgyû, s élét veszti az egyetemi bulik itókái és a tanórák követelte roppant szellemi erõfeszítések közepette. Annál is inkább, mert a thrillerhelyzetek megdöbbentõen ártalmatlanná fokozódnak le (a fenyegetés a fürdõben), vagy sehová sem vezetnek (az elcsábított barátnõ rejtélye). A Schroeder-film nyomasztó lélektani hadviselésének kollégiumi megismétlése önparódiába torkollik, amely még a Végzetes vonzerõbõl és a Szerencsétlen balesetbõl is merít, ám a veszélyes szobatársat játszó Leighton Meester hiába emlékeztet kínosan az utóbbi thrillerben debütáló Alicia Silverstone-ra, a film velük szemben is alulmarad.

Extrák: audiokommentár a rendezõvel; kimaradt jelenetek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/09 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10775