KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/november
KRÓNIKA
• Székely Gabriella: Könnyű-e filmrendezőnek lenni? Juris Podnieks halálára

• Reményi József Tamás: Ali én vagyok Fassbinder és más hazaárulók
• Bikácsy Gergely: Az utolsó ember Németorszag kilenc (új) nulla
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Orlando féltestvérei Velence
• N. N.: A 49. Velencei Fesztivál díjai
TELEVÍZÓ
• Turcsányi Sándor: Bohdalová térde Evald Schorm

• Gelencsér Gábor: A történelmi film vége Markéta Lazarová
MAGYAR FILM
• Székely Gabriella: Videópalack Beszélgetés Hanák Gáborral
• Sipos Júlia: Kié a csőd? Beszélgetés stúdióvezetőkkel

• Timár Péter: Katarzis vasalás közben Mondino, a klipkirály
KRITIKA
• Báron György: Másnap Goldberg-variációk
• Zoltai Dénes: Zeneórák haladóknak Minden reggel
• Almási Miklós: Hollywoodi kövületek A játékos
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Apám dicsősége; anyám kastélya
• Turcsányi Sándor: Egyedülálló nő megosztaná...
• Bíró Péter: Mint a tűz
• Székely Gabriella: Paris Trout
• Sneé Péter: Fiúk (Boys)
• Schubert Gusztáv: Medicine Man
• Argejó Éva: Jöttem, láttam, beköltöztem
• Tamás Amaryllis: Isten veled, király

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Modern Robinson és családja

Szőllősy Judit

Van egy jól bevált amerikai kalandfilm-recept: kalózokkal, potyautasokkal, hajótöréssel, éhséggel, hideggel, vérengző fenevadakkal és az utolsó pillanatban érkező segítséggel.

Végy a vérszomjas kalózok helyett egy fiatal, szőke, kékszemű apát, aki felesége halála után két szőke, kékszemű, mosolygós lányával jachtjukon tengeri útra kél. Adj ehhez egy szőke, kékszemű, mosolygós riporterlányt kísérőként és egy potyautas néger kisfiút, plusz az elmaradhatatlan, családtagként kezelt kutyát. Végy a borzalmakban bővelkedő hajótörés helyett egy művihart és egy menekülést az alaszkai szárazföldre. Tégy ehhez egy kis idillt: az apa és a riporternő egymásra találását, megspékelve a fehér és fekete gyerekek felhőtlen együttlétével; mindez természetesen az amerikai lobogó színeiben tündöklő, percenként cserélődő ruhákban történjék.

De közben vigyázzunk, hogy a közönség ne féljen, ne izguljon, még csak ne is feszengjen, lévén a recept eredménye egy gyermekfilm. A Modern Robinson és családja című. Meg lehet nézni, hiszen más úgysincs az „étlapon”. Különben is, a gyerekek könnyen felejtenek...


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/11 41. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7668