KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/november
KRÓNIKA
• Székely Gabriella: Könnyű-e filmrendezőnek lenni? Juris Podnieks halálára

• Reményi József Tamás: Ali én vagyok Fassbinder és más hazaárulók
• Bikácsy Gergely: Az utolsó ember Németorszag kilenc (új) nulla
FESZTIVÁL
• Koltai Ágnes: Orlando féltestvérei Velence
• N. N.: A 49. Velencei Fesztivál díjai
TELEVÍZÓ
• Turcsányi Sándor: Bohdalová térde Evald Schorm

• Gelencsér Gábor: A történelmi film vége Markéta Lazarová
MAGYAR FILM
• Székely Gabriella: Videópalack Beszélgetés Hanák Gáborral
• Sipos Júlia: Kié a csőd? Beszélgetés stúdióvezetőkkel

• Timár Péter: Katarzis vasalás közben Mondino, a klipkirály
KRITIKA
• Báron György: Másnap Goldberg-variációk
• Zoltai Dénes: Zeneórák haladóknak Minden reggel
• Almási Miklós: Hollywoodi kövületek A játékos
LÁTTUK MÉG
• Koltai Ágnes: Apám dicsősége; anyám kastélya
• Turcsányi Sándor: Egyedülálló nő megosztaná...
• Bíró Péter: Mint a tűz
• Székely Gabriella: Paris Trout
• Sneé Péter: Fiúk (Boys)
• Schubert Gusztáv: Medicine Man
• Argejó Éva: Jöttem, láttam, beköltöztem
• Tamás Amaryllis: Isten veled, király

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Aki Kaurismäki leforgatta új filmjét. A Vagabund hőse egy amnéziás férfi (Markku Pertola), aki helsinki utcáin bolyongva keresi elveszett énjét. Az amnézia a kliprendezéseivel elhíresült, ám a Human Nature-rel kevésbé sikeres Michel Gondryt is megihlette. A Zavartalan napsütésben egy folyton civakodó ifjú pár boldogságát hozza el a tökéletes feledés.

 

*

 

John Waters a francia filmek szexuális forradalmától várja a hollywoodi prüdéria bukását. „Az Intimitás és a Nővérem (a pornográf jeleneteket mindig is bátran használó Catherine Breillat új rendezése – a szerk.) bemutatója azt a reményt ébreszti bennem, hogy hamarosan az amerikai filmekben is kendőzetlenül lehet majd megmutatni a testi szerelmet.”

 

*

 

A Ponyvaregény után újra együtt John Travolta és Samuel L. Jackson. A Bázis, John McTiernan filmje egy katonai kiképzőtáborban játszódik Panamában, ahol egy hírhedt kiképzőtiszt és néhány kadétja eltűnési ügyében nyomozó szövetségi ügynök rejtélyes összeesküvés nyomaira bukkan.

 

*

 

Abbas Kiarostami legfrissebb munkája, a Tíz az ugandai AIDS-fertőzöttekről szóló ABC Afrika után ismét digitális videokamerával készült. A dokumentumfilm mindössze tíz beállításból áll; főhőse öt iráni asszony, akik magánéleti problémáikról, szerelmi életükről vallanak a rendezőnek.

 

*

 

Az amerikai ellenkultúra hírhedt rendezője, Kenneth Anger a Lázadó Lucifer (1980) óta nem rendezett filmet. Most újra kamera mögé áll: A gnosztikus tömeg egy XX. század elején működő okkult társaság történetét viszi vászonra. Anger a főszerepekre Vincent Gallót és Chloé Sevignyt kérte föl.

 

*

 

South Park gyászol. Kenny, az örök bűnbak nincs többé. Hiába halt minden részben keserves kínhalált, hiába szabdalták darabokra, robbant fel, vérzett el, zuhant rá a MIR űrállomás, meg sem kottyant neki, nyolcvan epizódon át újra meg újra visszatért. Épp csak kegyetlen animátoraitól nem menekülhetett. Az új sorozatban egy szöszi fiúcska lesz majd a gonosz south park-i kölykök állandó céltáblája.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2564