KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Théo Angelopoulosz Budapesten
• N. N.: A Cahiers filmjei
TÖMEGFILM
• Király Jenő: Erotikus ideálok Superman

• Bikácsy Gergely: Éjszakák belsőben Carax, Pialat
• Gaál István: A bizonytalanság dramaturgja Antonioni
• Kovács András Bálint: Az ajtót nem kell kinyitni Beszélgetés Jancsó Miklóssal
ANIMÁCIÓ
• Zalán Vince: Miért játszik velünk? Beszélgetés Jankovics Marcellel
• Dániel Ferenc: Az angyali követés filmje
• Haris László: Az angyali követés filmje
• Orosz István: Az angyali követés filmje
MAGYAR FILM
• Forgács Éva: Jarmusch szelleme kereket oldott Film és képzőművészet
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Szigonyország üzen Roncsfilm
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Bugsy
• Koltai Ágnes: Atlantisz
• Székely Gabriella: A hegyen túl
• Sárközi Dezső: Halálforgás
• Sneé Péter: Holtomiglan-holtodiglan
• Turcsányi Sándor: Vinny, az 1 ügyű
TELEVÍZÓ
• Hegyi Gyula: Nézni vagy nem nézni Vallási műsorok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Rosszbarátok

Alföldi Nóra

Big Nothing – amerikai–kanadai, 2006, Rendezte: Jean-Baptiste Andrea. Szereplők: David Schwimmer, Simon Pegg, Alice Eve. Forgalmazó: Forum Home Entertainment. 86 perc.

 

Úgy tűnik, hogy a rőt hajú Simon Pegg (Haláli hullák hajnala, Vaskabátok) jelenléte egy filmben mára speciális minőséget garantál. A szinte minden műfajra kiterjedő kreditképessége szeretetreméltóan kisstílű karakterében, valamint zsánerközi humorfutár mivoltában keresendő. Pegg lassan, de biztosan népszerű importcikké avanzsál – így viszi el a hátán ezt a kanadai–angol koprodukcióban készült fekete komédiát.

Charlie, a jobb napokat látott író és Gus lúzerként tengeti napjait a helyi telefonos ügyfélszolgálat-centerben, és feszültség levezetésként trágár beszólásokkal zrikálja a segítségre szoruló klienseket. Amikor egy baki miatt elveszítik állásukat, Gus előáll a nagy ötlettel: úgy szerezzenek pénzt, hogy zsarolják meg kisvárosuk pornófüggő plébánosát. Az ártalmatlannak tűnő csíny perceken belül egy, a Coen fivéreket idéző, abszurd és felfejthetetlen bűntény-láncolatot generál, melyben a fordulatok, a hamis identitások és a véletlenek száma nagyjából megegyezik a jelenetek számával. A vizuálisan kissé steril filmben a feszültséget a tempó diktálja, a cselekmény fonákságainak frusztráló hatását pedig pajkos kikacsintások oldják (a klasszikus A Thomas Crown-affértól kezdve a Mementóval bezárólag), melyek üdén átszínezik az itt-ott neo-noirba hajló, kellemes szituációs komédia hangulatát.

Extrák: semmi.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/01 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9219