KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Théo Angelopoulosz Budapesten
• N. N.: A Cahiers filmjei
TÖMEGFILM
• Király Jenő: Erotikus ideálok Superman

• Bikácsy Gergely: Éjszakák belsőben Carax, Pialat
• Gaál István: A bizonytalanság dramaturgja Antonioni
• Kovács András Bálint: Az ajtót nem kell kinyitni Beszélgetés Jancsó Miklóssal
ANIMÁCIÓ
• Zalán Vince: Miért játszik velünk? Beszélgetés Jankovics Marcellel
• Dániel Ferenc: Az angyali követés filmje
• Haris László: Az angyali követés filmje
• Orosz István: Az angyali követés filmje
MAGYAR FILM
• Forgács Éva: Jarmusch szelleme kereket oldott Film és képzőművészet
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Szigonyország üzen Roncsfilm
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Bugsy
• Koltai Ágnes: Atlantisz
• Székely Gabriella: A hegyen túl
• Sárközi Dezső: Halálforgás
• Sneé Péter: Holtomiglan-holtodiglan
• Turcsányi Sándor: Vinny, az 1 ügyű
TELEVÍZÓ
• Hegyi Gyula: Nézni vagy nem nézni Vallási műsorok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Elhunyt Richard Fleischer (1916-2006) a klasszikus hollywoodi kalandfilm utolsó mohikánja. Első nagy sikerét a Nemo kapitány a maga korában lélegzetelállítóan látványos adaptációjával aratta. Régivágású direktor lévén minden műfajban otthonosan mozgott, science-fictiont (Vérbeli hajsza) éppúgy rendezett, mint háborús tablót (Tora! Tora! Tora!) és katasztrófafilmet (A Poszeidón-katasztrófa). A nyolcvanas években a Conan, a barbár és a Conan, a pusztító epizódjaival fejezte be rendezői pályafutását. Stiláris szempontból legeredetibb filmje a Tony Curtis főszereplésével készült Bostoni fojtogató (1968).

 

*

 

Júniusban kezdik forgatni az első indiai-pakisztáni koprodukcióban készülő filmet. A Mungilal-szikla rendezője, Sashi Ranjan szerint hosszú időn át ellenségeskedő országokat a „két nemzet, de egy kultúra” elve békítheti ki egymással. Közben elkészült az első egészestés szaúd-arábiai film is. A Hogy érzed magad? kényes témát feszeget, mérsékelt és fanatikus hívők viszonyát elemzi. A királyságban még a nyolcvanas években bezárták a mozikat, a palesztin-kanadai direktor, Izidore Musallam filmjét ezért csak a környező arab országokban vetítik majd.

 

*

 

 

Michael Moore új filmjében az amerikai gyógyszeriparra zúdít össztüzet. Már két éve gyűjti hozzá a muníciót, a film honlapján arra bíztat mindenkit, „küldje el egészségügyi horror-történetét, ha ez a betegesen kapzsi és harácsoló rendszer bármi módon megkárosított vagy tönkretett”.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/06 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8646