KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Théo Angelopoulosz Budapesten
• N. N.: A Cahiers filmjei
TÖMEGFILM
• Király Jenő: Erotikus ideálok Superman

• Bikácsy Gergely: Éjszakák belsőben Carax, Pialat
• Gaál István: A bizonytalanság dramaturgja Antonioni
• Kovács András Bálint: Az ajtót nem kell kinyitni Beszélgetés Jancsó Miklóssal
ANIMÁCIÓ
• Zalán Vince: Miért játszik velünk? Beszélgetés Jankovics Marcellel
• Dániel Ferenc: Az angyali követés filmje
• Haris László: Az angyali követés filmje
• Orosz István: Az angyali követés filmje
MAGYAR FILM
• Forgács Éva: Jarmusch szelleme kereket oldott Film és képzőművészet
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Szigonyország üzen Roncsfilm
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Bugsy
• Koltai Ágnes: Atlantisz
• Székely Gabriella: A hegyen túl
• Sárközi Dezső: Halálforgás
• Sneé Péter: Holtomiglan-holtodiglan
• Turcsányi Sándor: Vinny, az 1 ügyű
TELEVÍZÓ
• Hegyi Gyula: Nézni vagy nem nézni Vallási műsorok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Monty Python repülő CD-ROM-jai

N. N.

 

Talán kevesen tudják, hogy a szertelen Monty Python tagok, ezek az „örök gyerekek” számítógépes játékok készítésében is részt vettek – igaz, csak közvetve, az amerikai 7th level cégen keresztül. Az 1994 és ’97 között működő 7th level termékei voltaképp a multimédia programok és számítógépes játékok kereszteződései: látványos, interaktív show-műsorok, melyek a TV nézők helyett a monitorok előtt ülőket veszik célba, ugyanakkor számtalan játékelemet is tartalmaznak. A legsikerültebb játék az 1995-ös Monty Python and the Quest for the Holy Grail volt, amely viszonylag hűen követte a mintegy húsz évvel azelőtt készített Gyalog-galopp történetét: Arthur királyt és hű szolgáját irányítva kell végiggaloppoznunk Anglián, hogy csapatot toborozzunk magunk köré, és felkutassuk a Szent Grált. A játékban a film összes fontosabb jelenete visszatér: ha megállunk valamelyik helyszínen, akkor először rendszerint Terry Gilliam valamelyik őrült animációját láthatjuk, utána az adott jelenet hangulatát idéző játék következik. A pestises faluban mondjuk hullatetriszt játszhatunk, ahol sírgödröket kell megtöltenünk a mélybe zuhanó, különböző szögben meggörbült halottakkal; ezek közül jó néhány azonban még él, és megpróbál elmászni, úgyhogy ilyenkor egy baltával kell a túlvilágra segíteni őket. Rossznyavalya várában szüzek mezítelen hátsófelét paskolhatjuk, másutt boszorkányt égethetünk, megküzdhetünk a fekete lovaggal (a cél természetesen itt is a végtagok lemetélése), sőt, akár európai és afrikai töketlen fecskéket is „számszeríj-végre” kaphatunk.

A többi 7th level játék közül meg kell még említeni a Meaning of the Life-ot, amely az 1983-as Az élet értelme című film lapján készült, valamint a Monty Python’s Complete Waste of Time-ot, amely afféle virtuális show volt, telepakolva idétlen vicceket, animációikat, zenéket, hanghatásokat tartalmazó képernyővédőkkel: segítségével windows-unkat teljesen Monty Python ízűre formázhatjuk – egyszóval végképp megbolondíthatjuk.

 

 

Hasznos linkek:

 

www.7thlevel.com

http://www.montypython.net/

http://www.pythonet.org/


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/03 38. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3237