KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
   1992/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Théo Angelopoulosz Budapesten
• N. N.: A Cahiers filmjei
TÖMEGFILM
• Király Jenő: Erotikus ideálok Superman

• Bikácsy Gergely: Éjszakák belsőben Carax, Pialat
• Gaál István: A bizonytalanság dramaturgja Antonioni
• Kovács András Bálint: Az ajtót nem kell kinyitni Beszélgetés Jancsó Miklóssal
ANIMÁCIÓ
• Zalán Vince: Miért játszik velünk? Beszélgetés Jankovics Marcellel
• Dániel Ferenc: Az angyali követés filmje
• Haris László: Az angyali követés filmje
• Orosz István: Az angyali követés filmje
MAGYAR FILM
• Forgács Éva: Jarmusch szelleme kereket oldott Film és képzőművészet
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Szigonyország üzen Roncsfilm
LÁTTUK MÉG
• Békés Pál: Bugsy
• Koltai Ágnes: Atlantisz
• Székely Gabriella: A hegyen túl
• Sárközi Dezső: Halálforgás
• Sneé Péter: Holtomiglan-holtodiglan
• Turcsányi Sándor: Vinny, az 1 ügyű
TELEVÍZÓ
• Hegyi Gyula: Nézni vagy nem nézni Vallási műsorok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A hetedik testvér

Vidovszky György

A legújabb egész estés magyar animációs film a Walt Disney mesegyár érzelmes és látványos vonalát képviseli, talán ezért ért el olyan szép sikereket az amerikai videópiacon. Dargay Attila „vukos” állatmeséje egy Mercedesből kidobott kiskutyáról szól, akit hat jószívű nyuszi fogad be hetedik testvérnek. A testvérek különböző jellemeiben a hét törpe filozofikus karaktereinek gyengécske mását ismerhetjük fel a nyuszik életét bemutató felvonásban. A rózsaszín orrú és kék szemű (!) nyuszikölykök mozgatásának takarékos fázisolása sajnos még statikusabbá tette a hosszú bevezető részt. A mese második felében azonban két izgalmas akciójelenettel, a vadászok humoros és elszánt támadásával, valamint a vihar okozta katasztrófa magával ragadó pillanataival ajándékozzák meg a kitartó nézőt az alkotók. Az amerikai „mesterek” munkáihoz hasonlóvá csak annyira válik ez a mesefilm, amennyire a saját értékeit nem ismerő kiskutyusnak sikerül elvegyülni a nyuszik között. A hetedik testvér végül rájön, hogy igazi nyuszivá sosem válhat, és boldog akkor lesz, ha kutyus marad és hazatalál...

A film készítői közül Koltai Jenő már nem érhette meg a bemutatót, és a mese készülő folytatását is nélküle kell befejezni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1996/04 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=242